Bikinitiden är här

Ibland önskar jag att jag är en ko. Tänk att stå i hagen och tugga gräs och inte behöva bry sig om att magen är lite rund eller att svansen ser tovig ut. Ibland spanar jag in tjuren i hagen bredvid och om jag får lust bryter jag mig ut ur hagen för att roa mig en liten stund. Ett kolugnt liv helt enkelt.

Men, nu är jag ju ingen ko. Sommaren är här och med den följer viss ångest. Jag kan inte låtsas vara gravid och vid min ålder skulle nog de flesta se det som lite småäckligt. Det är väl bara att dra in isterbuken i det offentliga eller sitta kvar i vassen. Att dra in magen är ungefär lika lätt som att klämma ihop en uppblåst ballong så den blir helt platt. Luften (fettet) hittar liksom nya vägar när man klämmer åt och plötsligt står man där med hamsterkinder eller på tok för stora fötter.

Ärligt talat så bryr jag mig inte lika mycket idag som för 15 år sedan. Då var det ett sabla förberedande för en dag på stranden. Fördelen med att ha nått den gyllene medelåldern är att likt arkeologen försöka bevara och vårda det som finns. Isterbuken får gärna försvinna och gå till historien men i övrigt så är jag ganska nöjd med mig själv och den jag är. Jag är inte så ängslig över vad andra ska tycka längre och det är väl lite åt kohållet, eller hur?

Jag har som vanligt varit värdelös på att blogga men jag har inte haft tid av den enkla anledningen att fastnat i ett spel på mobilen, Jag skjuter sönder färgade bubblor och det kan låta lite barnsligt men jösses vad svårt det är och dessutom beroendeframkallande. Maken kommer med små fina pikar ibland men jag ser det mer som minnesträning och att upprätthålla finmotoriken. Sånt är viktigt!

Snart är det dags för fotbolls-VM och jag älskar det! Det är precis samma känsla som inför semestern när man är övertygad om att vädret kommer vara kanon i fem veckor och dagarna kommer fyllas med spännande upplevelser. Just nu är jag övertygad om att Sverige kommer ta guldet och hela stan förvandlas till en karneval på gator och torg. Heja Sverige! Då ska jag och min isterbuk ut på stan och skaka loss och fira med alla andra härliga människor med bumbimagar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0