Midsommar i midvintertid

Fantastisk värme där ute! Det gäller att gå mitt i skinnet så man inte fryser ihjäl. Som grädde på moset så regnar det iskallt vatten som lägger sig som ett ytskikt av is på kroppen och skapar den mest frissiga frisyren någon skådat. Härliga midsommartid!

Jag har i alla fall bestämt mig för att göra avtryck denna midsommar och därför har JAG åtagit mig att baka morgondagens tårta. Som vanligt är jag övertygad om att den kommer bli sagolikt vacker och smaka lika gott. Om jag däremot utgår från beprövad erfarenhet så kommer den se ut som en bajshög och smaka ungefär detsamma. Men hoppet är det sista som överger så än så länge tror jag att den kan platsa i konditorlandslaget om det nu finns ett sådant.

Igår hämtade vi ut ett sju kilo tungt paket från Matsmart. Jag kom inte ihåg vad jag hade beställt men jag blev väl inte helt chockad över innehållet. Typ sju kilo onyttigheter. Maken bar hem paketet och han är dessvärre en aning handikappad med sitt diskbråck men åtog sig ändå att bära hem kalorierna. På vägen hem tyckte jag lite synd om honom där han haltade fram i regnjacka och kortbyxor medan regnet sakta dränkte allt i sin väg. Plötsligt öppnar en liten flygande varelse sin akter och släpper bomben som landar på makens luva. Mysigt! Då kan man tycka att det var tur att det regnade för annars hade han inte haft luvan uppfälld och då hade skiten landat någonstans vid makens öra och det är ju ännu mer superäckligt! Jag hade vovven som då bestämde sig för att sympatisera med fågelskrället och satte sig och gjorde nr 2 precis utanför en butik. Önskade att jag hade skämskudden med mig men det var bara att plocka upp godsakerna och jag behövde ju inte ens låtsas att det regnade!

Jag inser att mina inlägg ofta handlar om fåglar och deras avföring och det här inlägget var såklart inget undantag. Jag har ingen aning om vad det beror på men en anledning kan ju vara att vår innergård bebos av diverse olika fågelarter. Just nu har vi swingersduvor som flyttat hit. De är tre stycken och verkar kära i varandra alla tre. De tycks dock helt sakna intelligens och borde fråntas sina flygcertifikat om de nu har några. Går man över gården ska man inte bli förvånad om man rätt som det är har en duva inmonterad i skallen. I den bästa av världar missar den och viftar till en med vingen. Jävla amatörer. De är direkt livsfarliga och inte heller begriper de att akta sig när vovven attackerar. Det får hon såklart inte göra men ibland är man inte beredd och då är det bra nära att hon lyckas fånga en. Frågan är hur hon skulle reagera om hon lyckades och vad tusan skulle jag göra med en duva?

Nu ska jag påbörja århundrades magnifika tårta och har ni tur får ni se en bild på mästerverket. Har ni otur får ni nog se en bild i alla fall!

Trevlig midsommar önskar jag er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0