Hund med mössa och jag vill ha en bävernylonoverall!

Har jobbat över sjukt länge idag för att hinna med allt som ska göras innan julledigheten. När jag gick hem mötte jag en man med en schäferhund och den hunden var lyckligt lottad! Han hade mössa knyten under hakan! En svart pälsmössa och han såg så nöjd och lycklig ut! Inte brydde han sig om att han kanske inte direkt såg ut som en hunk och att chansen att få sätta på grannhunden var obefintlig i den mössan!

Själv är jag sjukt fåfäng kan jag erkänna! Jag fryser hellre ihjäl än sätter på mig mössa. Det är urdumt och helknäppt men så är det bara. Jag har många gånger stått framför spegeln och testat olika mössor men det finns INGEN mössa som passar och jag ser ut som en dåre i alla olika varianter. Jag fryser hellre och så är det bara! Men en sak som jag skulle vilja ha är en bävernylonis! Kommer ni ihåg de där gosiga varma overallerna som man hoppade i som barn innan det var dags att bege sig ut i närmsta snödriva och njuta av vintern? Jag minns också hur bra det var att de fanns eftersom det kunde hända att man blev kvar lite längre än beräknat där ute i vintern, ex de gånger man bara var tvungen att slicka på en lyktstolpe och sedan inte kom loss...... kanske ingen höjdaridé direkt men lika självklart som att snö kommer uppifrån. Varje vinter samma visa tills man kom på att det var bättre att slicka på dragkedjan istället för på lyktstolpen. Dragkedjan var lättare att ta med in och tina upp liksom.

 

Nu ska jag gå och njuta av makens sällskap. Kanske är det julen men jag tycker att han är lite magisk så här innan jul........


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej raring! Tänk - jag har tänkt precis samma sak... jag vill också ha en overall! Skillnaden är att jag fuderat mer över skoteroverall än bävernylonoverall men ändå...



Och mössa... de killar i 12-16års ålder som har mössa inne och ute jämt är ju supercoola... så varför skulle inte du också vara supercool i en sådan - va?

2009-12-21 @ 20:43:13
Postat av: Draken

Kanske ska sticka mig en mössa under julledigheten.... blir det för pinsamt är det bara att kasta sig ner på alla fyra och spela hund! :)

2009-12-21 @ 21:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0