Nu ska ni få höra vad jag ska göra....

Jo, kära vänner! Jag och hela tjocka släkten ska åta båt på julafton! Vi har hyrt kanoter och ska paddla uppför Svartån och stanna med jämna mellanrum och slå läger! Mysigt va? Nääää, inte direkt! Jag har paddlat kanot en gång och så mycket skäll som jag fick då av min kanotkompis har jag aldrig tidigare fått!

Men nu åter till julafton. Vi ska åka på julkryssning till Åland och det är helt sant. För mig är julen mkt viktig och
f-n tar den som inte bidrar till julstämning ombord på båten! Jag ser framför mig hur alla är klädda i något rött, har rosiga kinder, båten är julpyntad så den riskerar att sjunka, tomten smyger runt och är så där mysig som bara tomten kan vara och vi sjunger julsånger tillsammans med kapten Tor-Leif eller vad han nu heter. Visst blir ni avundsjuka? Tyvärr så är jag oroad över att det blir precis tvärtom!

De rosiga kinderna beror på för mycket alkohol, båten sjunker av allt julpynt, tomten snortar kokain och tafsar på ALLA och till sist sjunger vi We shall overcome glatt påhejade av kryssningsvärden Pär. Jag försöker tänka positivt och jag tror verkligen att det blir jättebra på resan men i värsta fall får jag väl dricka Minttu och ringa min vän L.B! Sist vi hängde i baren hade vi sjukt roligt!

Nu ska jag städa och i den bästa av världar så hittar jag dammsugaren..... gör jag inte det så finns det massor av hembakat julgodis som jag kan tröstäta. Hej då!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är de helt sant? Det låter inte riktigt... men varför inte? Hoppas att ni får en fin jul! Kram!

2009-12-16 @ 13:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0