S och jag mötte tomten idag

Jag och min systerson S var på stan för han skulle köpa julklappar och ville då gå med mig. Det är alltid lika roligt att vara med den där lilla filuren som är en mästare på att leverera dräpande kommentarer i tid och otid. Mitt på stan ser vi en tomte som närmar sig oss. En tomte med stor mage, röd näsa och en klocka han ringde i samtidigt som han önskade omvärlden God Jul. När tomten har ca 10 meter kvar till oss säger S blixtsnabbt "Shit, han kommer hitåt! Du drar ner brallorna på honom och jag rycker av honom skägget, okej?" Nu gjorde vi ju givetvis inte det men det var lite lockande....... tomten bjöd på inplastad pepparkaka och S konstaterade att han i alla fall inte tänkte äta den där skiten. Här står inte tomten högt i kurs kan man lätt konstatera!

När det gäller S och julen så kom jag på en annan sak som hände för några år sedan när vi firade jul tillsammans. Julefriden hade precis sänkt sig efter all julmat och julklappsöppnande. Vi skulle titta en stund på tv och S hade lagt sig tillrätta på golvet framför tv:n. Jag skulle gå förbi honom när han suckar högt och säger: Åh, du är så fet att jag missar tre program på tv! Det finns säker de som tycker att den ungen skulle ha stryk men det tycker INTE jag! Jag tycker att han ska häva sig ut på turné så fort lagen tillåter! Han är en naturbegåvning när det gäller humor och ironi och jag börjar misstänka att sådant inte bara har med uppfostran att göra.... det måste även finnas med talang rent genetiskt! Vi är många inom familjen som älskar ironi och allra helst när den levereras blixtsnabbt och på någon annans bekostnad. Då njuter vi i stora drag och inte heller är vi så finkänsliga att vi inte skrattar åt våra egna skämt. DET GÖR JAG VARJE DAG! Jag tycker på riktigt att jag är jätterolig och bryr mig inte speciellt mycket om ifall ingen annan tycker detsamma. S och jag har många roliga äventyr framför oss och nästa gång rycker både skägg och byxor på tomten!



Snart är det dags för vår julkryssning och det ska bli så spännande att se om det blir en flipp eller flopp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vilken härlig unge!!

2009-12-21 @ 21:12:19
Postat av: Lisa

Det var jag som sa't...

2009-12-21 @ 21:13:13
URL: http://laisasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0