The day before.....

Idag ska det hända! Vaddå undrar ni? Jo, allt som jag inte hunnit med, skjutit upp eller struntat i den här veckan. Men idag ska här städas, bakas, handlas och förberedas innan årets mysigaste dag infinner sig. Vi ska ju ut och skvalpa på Ålands hav på självaste julafton och kan ju bli precis hur som helst! Jag har i alla fall förberett med åksjuketabletter och är helt beredd på att det kan bli den första julafton jag upplever som packad ifall det visar sig bli en flopp. Då ska jag dricka kopiösa mängder Minttu, ragga upp en finne och sjunga karaoke tillsammans med min syster vare sig hon vill eller inte!

Jag har hört två varianter på hur det kan vara under en julkryssning. Den ena innehåller små glada tanter och farbröder som myser bland barn och barnbarn, tomten kommer med julklappar till alla barn, båten välter nästan av all julstämning och alla är glada och julkuliga..... Den andra varianten innehåller en annan typ av julstämning där ensamstående försöker ragga upp tomtemor, äter från julbordet med händerna för att avsluta julnatten i båtens fyllecell. Dessa personer kan jag ta och hantera eftersom det tillhör min vardag men det värsta jag hört är att det spelas in porrfilm på båtarna och ofta under julhelgen! Dels har jag sett det i en dokumentär en gång och dels har jag fått det berättat av en som känner någon som såg det på en julkryssning...... BARA DET INTE ÄR NÄRA MIN HYTT I SÅ FALL!

Jag tror inte att jag kommer att blogga mer innan julen är över och om det nu blir så tänker jag passa på att hälsa alla er som läser min blogg en riktigt GOD JUL! Jag hoppas att ni får en underbar jul och att ni redan nu känner att julstämningen är på gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0