åka synvinkel och titta på ögonmått

Jag håller på att bli blind och det är fruktansvärt. För fem minuter sen inträdde en känsla liknande panik när Let´s Dance försvann från tv: n och jag trodde att jag helt tappar synen.............jag hade somnat! Fy fan för fredagar. Förr var det veckans höjdardag och den kväll vi helst bjöd hem vänner, gick på krogen eller bara laddade upp med massa gott att äta och samtidigt kollade på en bra film. Nu för tiden hinner jag knappt stämpla ut från jobbet innan sovklockan ringer!!

Vår duschslang har gått sönder och därför begav vi oss till Bauhaus för inköp av en ny. Det skulle vara en i metall och eftersom vi duschar varje dag så tycker vi att vi har bra koll på hur vår dusch ser ut. Köper hem allt vi behöver och när skiten ska monteras kommer första överraskningen. Slangen är i plast men stylad så den ser ut som metall - inte bara fel på synen utan även på känseln tydligen. Kan inte ens ursäkta det med att slangen var paketerad i papper och plast. Andra överraskningen var att slangen var typ två meter för lång - vilket ögonmått! Man kan linda den två varv runt kroppen eller dra ut den på baksidan och spola upp is till alla barns glädje. Det går att duscha och det kanske är det viktigaste men nu har vi fått satt upp varningstejp så man inte snubblar på slangen, halkar och slår i huvudet och blir BLIND!

Som ni märker så är jag en lättsam, glad och härlig optimist. Det finns inte mycket i livet som irriterar mig bortsett från snö, långa duschslangar, tom chokladsåstub, hårbollar, snor etc.

Jag chansade inte och tog VAB idag men skulle ha behövt för dottern ligger i lunginflammation och det är inte roligt. Hon hostar så jag är rädd att hon vänds ut och in men det ska vi råda bot på nu genom en häxblandning ala Draken gjord på husets alla hostmediciner. Kanske klipper av morrhåren på grannens katt och blandar i och tar några avklippta tånaglar i blandningen. Det sista skrev jag bara för att jag vet att syrran får spykänslor och som ni kanske minns sen tidigare så tycker jag att det är SÅ roligt!

God natt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0