Det var länge sen

Ni trodde kanske att jag hade tröttnat på att blogga men då trodde ni fel. Jag har bara inte haft något vettigt att skriva de senaste dagarna eftersom jag börjat mitt nya jobb och därmed drabbades av kortslutning "in the brain" som vi språkvetare säger....

Jag har alltså börjat mitt nya jobb och det är ingen lek kan jag säga. Allt är f-n nytt och allt ska man lära sig om det så bara är att kopiera ett papper! Men nu har det gått tre dagar och jag känner att det kommer att bli bra! Idag fick jag dessutom en underbar överraskning i form av besök. Rätt som det var stod den finska pinnen i korridoren och jag blev så glad! Min lilla vän från tiden på Fk kom och hälsade på att det gjorde mig så glad och jag är faktiskt fortfarande glad över det!!!

Imorgon ska jag hem till min mamma på lunch och jag fick önska vilken mat jag ville..... jag funderade länge och sedan bestämde jag mig för ris och korvstroganoff. Berättade det för en kompis som genast ville remittera mig till en hjärnröntgen eftersom hon var övertygad om att jag drabbats av en skallskada. Så är inte fallet! Jag älskar korvstroganoff och skulle hellre äta det 7 dagar i veckan än att tvingas äta oxfilé en dag i veckan. Förstår ni hur skeva mina matvanor är men det blir billigt för den som vill bjuda mig på mat...

En annan sak jag måste berätta när det gäller saker man kan äta kommer här: som tonåring var jag galen i hundchoklad. Provsmakade en gång hemma hos en kompis som hade hund och var sen helt fast! Jag köpte de små röda askarna med hundchoklad och käkade upp en hel ask på en dag ibland. Hur som helst så fortsatte jag med det här ett tag och det bästa var att ingen annan ville smaka så jag fick ha det ifred. En dag satt jag och läste på asken när spykänslorna exploderade! Den satans jävla chokladen innehöll knappt choklad. Det INNEHÖLL benmjöl! Jag har aldrig ätit hundchoklad efter det kan jag säga! Nu är jag däremot helt insnöad på whiskas kattgodis - SKOJADE!!! Jag tror inte att jag fick några bestående skador av chokladen mer än att jag ibland morrar och skäller.

Nu ska jag ta mig ner till köket och suga ur chokladsåstuben. Sen ska jag lägga mig och sova ett par timmar innan det är dags att vakna mitt i natten för att sen ligga vaken tills klockan ringer. Jag kan fan inte sova och det enda jag tänker på är att jag måste sova. Vi ses och hörs snart igen! Tjoflöjt!


Kommentarer
Postat av: Annelie

hahahaha ja det kommer jag ihåg att du alltid åt den där hund chokladen hihihi

Köpte den till hundarna en gång men dom ratade den hahaha Tänkte ge kartongen till dej



Ha det så bra Kram

2009-02-04 @ 20:49:24
URL: http://anneliej.blogg.se/
Postat av: Petra

Vi saknar dig också Cathrine och Shami tyckte att det var konstigt att se Christin sitta på ditt rum. Jag vet att du kommer klara ditt nya jobb. Kapaciteten och kunskapen behöver vi inte tvivla på utan det är endast små rutinskillnader som du behöver lära dig. Keep going, snart blir du lillchef även där. Puss och Kram

2009-02-04 @ 20:54:18
URL: http://gulcan.blogg.se/
Postat av: Petra

Vi saknar dig också Cathrine och Shami tyckte att det var konstigt att se Christin sitta på ditt rum. Jag vet att du kommer klara ditt nya jobb. Kapaciteten och kunskapen behöver vi inte tvivla på utan det är endast små rutinskillnader som du behöver lära dig. Keep going, snart blir du lillchef även där. Puss och Kram

2009-02-04 @ 20:54:55
URL: http://gulcan.blogg.se/
Postat av: Stödstrumpan

Och jag som trodde att jag var den enda i hela världen som älskat hundchoklad. Mina föräldrar började misstänka att någonting inte stod rätt till när det alltid stod en tom kartong hundchoklad i kylskåpet. Jodå det var jag som åt det för glatta livet och utan vetskap om att det inte fanns en uns av äkta vara i dessa små fantastiskt goda bruna sakerna.



Det var grymt kul att träffa dig idag och vi får höras på "chatten" snart.

2009-02-04 @ 22:19:03
Postat av: Terran

Jag ger inte ens min hund hundchoklad =O Galning!



Saknar dig som fan förresten. Helt galet. Vi får fika eller nåt snart. O förresten kasnke polisen ringer snart, då måste du vara snäll o säga att jag är en fin flicka ;) Pöss!

2009-02-05 @ 18:37:32
URL: http://terra.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0