Glaciärer så långt ögat når

Jag får frågor om jag har slutat blogga men det har jag inte. Jag har bara gått in i en djup svacka orsakad av den förbannade vintern som inte vill ta slut! Det är ju ingen hemlighet att jag hatar snö men nu får det fan vara nog. Trottoarerna är ju täckta av is tjockt som en glaciär och kommer väl troligen ligga kvar till midsommar!

Annar är det lycka som råder i Drakborgen! Dottern har hittat hem från de nordliga breddgraderna och i smyg har jag planer på att behålla henne hemma. Att jag skulle flytta närmre henne händer ju inte i det här livet för där hon bor kommer det snö! Hon är sjuk just nu och hostar som om har rökt i 50 år men hon är för stor för att jag ska kunna VABA. Synd, eftersom det hade varit skönt med en ledig fredag!

Imorgon ska jag träffa gamla kollegor på lunchen och det ser jag fram emot. En av dem kallas Lurban och finska pinnen och jag har planerat att spöa honom rejält så han tar sitt förnuft till fånga och tackar ja till ett nytt jobb han med all säkerhet kommer att erbjudas! Det ska bli så roligt att se dem och tro nu inte att vi menar allvar och faktiskt ska slå den stackarn! Nej, vi är mer sofistikerade än så! Vi använder verbalt våld och det skulle vi kunna vinna SM-guld i om det fanns som tävlingsgren!

Nu ska jag gå och övertala dottern om att stanna kvar hemma i några år i alla fall. Hon kan väl stanna hemma tills glaciären har smält och jag inte längre riskerar att ramla och bryta lårbenshalsen! Jag ska försöka skärpa mig och blogga oftare så att mina trogna läsare (två st) har något att läsa innan de somnar på kvällarna!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Terran

Om du ringde o hade ett jobb åt mig skulle jag komma imorgon. Är mer än less på att vara här. Men vi biter ihop, sätter på leendet och uthärdar ännu en dag. jag saknar dig!!!

2009-02-19 @ 21:16:22
URL: http://terra.bloggspace.se
Postat av: uppföljaren

Vi är mer än två

2009-02-19 @ 21:24:11
Postat av: medberoende

320450, det du. Tänk om det ändå vore pengar istället för bubbelpoäng

2009-02-19 @ 23:50:03
Postat av: Anonym

Kul att se att du är på G igen! Kommer ni hit snart? Bara 31 dagar kvar till beräknad nedkomst... nämligen!

2009-02-20 @ 18:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0