godis, kakor och så lite broccoli

Jag satt (låg är kanske mer rätt) och tittade på Anna Skipper på tv samtidigt som jag käkade allt onyttigt som går att hitta här i huset! Då slår det dåliga samvetet till och jag inser att det är en ohållbar ekvation att bara äta och ligga på soffan en hel dag om man som i mitt fall har tänkt sig att fylla minst 100 år! Nya tag redan ikväll alltså.............. efter att chipsen och ostbågarna är slut så klart. För till skillnad från Anna Skipper så tycker jag att det är slöseri att kasta allt gott!

Jag ska börja gå till mitt arbete. Ja, det vill säga om grannen anställer mig som hushållerska ; )  Nej, på riktigt så ska jag börja gå till jobbet. Det kommer att ta ca 40 min men är ju ungefär vad det tar att åka buss. Om jag går förbi sjukhuset så kan jag stanna till där lite snabbt för syrgas ifall det känns för jobbigt. Om jag sedan går hem så är ju det värsta motionen och jag spar pengar eftersom jag då inte behöver köpa det där träningskortet som jag har tänkt göra. Inte klokt vad vältränad jag kommer att bli! Kanske resulterar i en cykelsemester framåt sommaren.

Ikväll är det dags för melodifestivalen igen. Men det bleknar lite eftersom det inträffar en annan stor händelse i Drakborgen! Sonen kommer hem från Åre och det ska bli så roligt och härligt att ha honom hemma igen. Jag pratade med honom igår och då berättade han hur sjukt mycket han längtar hem. Jag blev glad för jag trodde ju att det var lilla mamma som var efterlängtad men icke, det var sängen och datorn som hägrade. Skit samma, bara ungen kommer hem! Det andra lilla pyret (21 i år) har precis åkt hem till Norrland och det är vidrigt vad tomt det blev efter henne! Nu kommer det att dröja några dagar innan saknade lagt sig så om jag tänker efter är det inget bra läge att sluta med godis just nu. Jag har ju sorg och måste tröstäta eftersom dottern åkt hem. Sonen kommer hem och då måste ju det firas! Det är inte lätt att vara människa med alla val som ska göras................... jag väljer att röra ihop en chokladpudding och om jag lägger lite broccoli på toppen så måste det ju bli nyttigt?.

Mums på er!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tjo, dottern här!



Landade i soffan efter några timmars bilresa! Feber och hosta avlöser varandra hela tiden och magen den är i uppror pga all antibiotika och hostmedicin. Men! Jag lever i alla fall och det är ju huvudsaken. Roligt att hälsa på några dagar, fast jag inte varit ett superbra sällskap! Kram

2009-02-21 @ 19:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0