Prinsessan fick Daniel och jag fick en mazarin!

Jag jobbade över idag tills efter 18.00 och med tanke på att jag började före kl. 08.00 imorse så var jag lagom trött och irriterad när busshelvetet äntligen behagade komma. När jag väl har satt mig på bussen och avser att vila under hemresan så händer det som inte får hända..... en sabla unge börjar skrika och INTE med små bokstäver! Den skriker bara mer och mer medan mamman med högrött ansikte försöker trycka ner en napp strax bredvid gomspenen på den lille. Tror ni det blir tyst av det? INTE då!! Ungen skriker högre och efter fem minuter får jag sätta mig på händerna för att inte plinga och kasta av det högljudda ekipaget! Jag tål tydligen inte barn längre.... och det är snöns fel! Hade det bara varit sommar så hade jag istället tagit det lilla barnet och sjungit en vaggvisa samtidigt som jag hade erbjudit den stackars mamman barnvakt en helg så att hon kan vila ut sig. Med min tur så gick de av vid min hållplats och för att inte gå upp i atomer så kastade jag mig i närmsta snödriva och hetsåt lite gul snö.... Nej, det sista var inte sant. Skit i det där nu och över till något roligare.... ...Knucke och Sillens äldsta dotter ska äntligen gifta sig! Åh, vad roligt! Undrar vad jag ska ha på mig på bröllopet? Ja, någon sa att han kom från samma område som jag växte upp i och som de lokalpatrioter vi som bott där är så förväntar jag mig givetvis en inbjudan! Jag som älskar mat ser fram emot menyn på bröllopet! Nix, för mig vore det en mardröm att bli bjuden på socitetsmiddag. En gång fick jag gömma en russinbulle i brallorna men det är en annan historia som jag inte ska dra nu. Jag bara undrar vart jag skulle gömma de hallonglaserade vakteläggen eller den lättrökta hjortrövsteken som jag kan tänka mig att de kungliga har på menyn.....hur som helst så har jag förstått via media att den kungliga förlovningen har firats hela dagen på olika sätt och i ståtlig givakt intog jag en mazarin till Vicoria och Daniels ära! Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att förtränga att jag ätit denna mazarin. Ett sätt är att äta en muffins. :/ Så sent som igår kväll vid 23.00 lovade jag mig själv att inte äta något onyttigt på hela dagen och så går den sabla prinsessan och förlovar sig så att jag blir tvungen att äta denna mazarin (köpebröd, by the way). Jag tror uppriktigt att det skulle komma strösocker ur mig om jag skar mig..... tänk om jag kunde hetsäta lika mycket morötter istället för allt godis! Då skulle jag skifta i orange och ha blast på huvudet!

Kommentarer
Postat av: Terran

Ingen semla? Det är väl för faen inte mazarindagen idag heller. Skändare!

2009-02-24 @ 21:22:40
URL: http://terra.bloggspace.se
Postat av: Draken

Mazarindag, semledag, kakdag, godisdag....spelar ingen roll! Alla dagar är sockersöta i min värld och mazariner är som solsken! Ljuvligt!

2009-02-24 @ 21:59:22
Postat av: Lisa

Ha ha ha! Tror vi prioriterar ungefär lika i livet. Fast jag åt 1,5 semla och inte trist mazarin. Har aldrig fattat mazaringrejen. Jo, förresten. Mammas hemmagjorda. Oj, vad gott...

Och så har ju jag 2 av de där högljudda. I sån ålder att en napp kan tysta om man har tur. "Snart5"åringen tystar jag med godis.

Kram på dig!

PS. Morotskaka då? Måste ju vara supernyttigt! DS

2009-02-25 @ 11:11:58
URL: http://blogg.passagen.se/laisa75
Postat av: Petra

Men hej Catten, long time no se:-)

Lider me dig när det gäller bussåkandet, låt mig gissa vilken buss?? 12:an? hahahha...

Då får skylla dig själv för att du lämnade oss, nu får du åka buss som straff:-p



Hoppas allt flyter på?

Kram

2009-03-03 @ 19:34:54
URL: http://gulcan.blogg.se/
Postat av: SOFFY

Bra blogg asså!! ^^ <3

2009-03-03 @ 19:44:09
URL: http://schwarz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0