Snö, snö och åter snö

Det är väl roligt med snö! Speciellt när man gjort iordning håret med fön, plattång och vax. Efter en minut utomhus har snön förvandlat den stylade frisyren till en sunkig risbuske och humöret är i botten men det betyder ju att det bara kan bli bättre! En annan bra sak med snö är att den går att äta och den finns i två smaker; vit och gul. Jag föredrar den vita och dessutom är det spännande eftersom man inte vet om mamma hade rätt: den kan ge mask i magen! Killar dödsskönt i kistan!

Vad är mer bra med snö? Att folk halkar omkull och bryter armar och ben? Det är bra för infrastrukturen! Då behövs det bland annat anställda som sandar gator och torg och sjukvård som kan det där med att gipsa och vårda! Alltså är det bra med snö! Om det inte fanns snö så skulle det inte finnas någon snöman (är han snygg?), inga snöskotrar, ingen Snövit och ingen vit jul.......

Ikväll var jag tvungen att lämna tv:n efter att svenska folket återigen har gjort bort sig när det gäller att rösta rätt i Melodifestivalen. Jag fattar INTE hur Emila kunde gå vidare till Globen!!! Jag tycker att det är bättre att vi skickar Petra Mede istället eller så åtar jag mig uppdraget att representera Sweden. Jag kan sjunga min version av La de swinge så inte ett öga är torrt! Nu ska jag smyga ner i köket och äta gubbens nybakade havreflarn som är fyllda med chokladkräm.... hans bak får mig att tänka på gamla goda tider! Nej, inte den baken! DET HAN BAKAR!!!! När vi var unga och nykära låg vi i sängen och blåste i djupfrysta mockarutor. Ja, för att det kom så fina ljud ur dem. Nej, för att vi skulle kunna äta dem utan att tappa tänderna såklart!  På den tiden hade gubben svårt att sova om han var varm om fötterna så det hände att vi hade en fryst APK-limpa i sängen som alltså var upptinad och klar att skiva till frukosten morgonen därpå. Smart va? Ha det bra! Själv förklarar jag krig mot snön! Må den coolaste av oss vinna!


Kommentarer
Postat av: Terran

Snö snö, härliga snö. Jag ska köra släde med hästen imorgon. Sluta gnälla, upplev bardomens glada dagar o gör en snöängel astället..görmysigt =P

2009-02-07 @ 23:27:09
URL: http://terra.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0