Hejsan hejsan!

Då var jag här igen med uppdrag att förgylla er tillvaro! Idag har det varit tårtdag HELA DAGEN! Sonen fyller år och det var vi givetvis tvungna att fira! Det bästa med dagen var dels sonens lycka över sina presenter, dels att dottern kom hem från de nordliga breddgraderna! Det är bra tomt utan henne här hemma men å andra sidan är hon lycklig med sin pojkvän så jag får väl försöka att vara detsamma! Jag försöker med utmattningsmetoden genom att konstant tjata på dem hur bra det är här hemma och hoppas att de därmed ska lämna sitt hem och arbete/studier för att flytta hit men konstigt nog så blir de bara mer och mer rotade och övertygade om att de bor på rätt ställe.....  Hmmm :/

Vi försöker återigen att hitta ett nytt boende och det är f-n inte lätt. Jag är aldrig nöjd! Varje gång vi är och tittar på något så slår min kräsenhet till och det är fel på allt! Allt från tapeter till att trösklarna har fula skruvar. Varför inte bara inse att vi bor bra här och att den lägenhet jag drömmer om ännu inte är byggd och aldrig kommer att bli såvida jag inte bygger den själv! Det fattas ju bara lite kunskap, talang och PENGAR! Jag har limpistol och självförtroende så man kan säga att jag är på gång.....

Söndagar är ingen favoritdag för min del. Jag har otroligt svårt att inse nyttan med dessa tråkiga dagar. Inte ens fast vi hade kalas idag med massa ljus tända både inne och ute hjälpte. Jag vet inte riktigt vad det beror på men kanske för att jag inte kan sova middag som på lördagar. Om jag råkar somna en stund så är det tvärkört att sova på natten och därmed blir måndagen på jobbet evighetslång och seg. Appropå det så är det Pilatesdax imorgon igen. Det är en skön syn ska ni veta när jag ligger där på golvet och gör mina rörelser som mest liknar en imitation av en skadeskjuten flodhäst. Man ska andas in genom näsan och ut genom munnen med kraft! Sist jag var med fick jag till några visslingsljud och var tvungen att bita hårt i mattan för att inte skratta högt och förstöra för de andra och mer seriösa deltagarna. En annan sak med Pilates är att den inte är "degklumpsanpassad".... den tar ingen hänsyn till oss välgödda hängbukssvin och kräver helt hämingslöst att vi viker upp benen mot huvudet samtidigt som vi andas så utblåsen viner runt öronen! Trots allt det så ÄLSKAR jag Pilates eftersom jag får ligga ner och avsluta allt med avslappning till skön musik! Jag fuskar mig igenom passen och fejkar kramper både här och där och trot om ni vill: jag har ändå träningsvärk nästkommande dag!!!!!

Nu ska jag ägna en stund åt min kära make och en kopp kaffe. Det är ju inte bara ni som ska få njuta av mitt delikata sällskap! Jag ska nog avsluta med att fira att min blogg nu har nått ut till den otroliga siffran av fyra läsare. Jag blir rörd till tårar och hoppas att ni fortsätter titta in och följa mina vardagliga bravader! Sov gott alla monsterdiggare.

Kommentarer
Postat av: Mona

Finfint kompis! Här har du en trogen läsare... men SÅÅÅÅ lat som du skriver är du väl ändå inte? :)

2009-01-18 @ 21:57:46
Postat av: Cathrine

Hej vännen! Åh vad toligt att du vill läsa min blogg! Nej, jag är inte riktigt så lat men nästan.....

2009-01-19 @ 18:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0