Måndagar är bäst när de är över!

Imorse när klockan ringde studsade jag ur sängen med ett leende på läpparna samtidigt som jag sjöng vackert som en lärka! Not!!! Det var en mardröm när klockan ringde och mest för att jag var så trött att jag hade kunnat donera en njure bara jag fick sova vidare..... men inte då! Och hur dumt hade inte det varit? Först gå upp ur sängen, ringa till stället där- man- donerar-kroppsdelar, göra affär och sedan gå och lägga sig igen. Det var tur jag åkte och jobbade!! 

Jag måste stanna kvar vid det här med sovandet. Inatt vaknade jag av en välriktad spark rakt in i akterdäcket (läs rumpan) av min kära make som av någon anledning förväxlade mina charmiga snusningar med snarkningar. Inatt ska han få igen! Jag ska placera en högerkrok rätt över näsbenet på honom så att han studar in i nästa vecka! Visst låter det som en rättvis utgång på våra nattliga fighter?

Jag har tidigare lovat er att jag INTE ska skriva en massa recept på min blogg men jag måste göra ett undantag eftersom jag igår åt något så ljuvligt! Här kommer receptet:

Lägg ett rått ägg i en kastrull med vatten. Ställ den på plattan och låt det koka i 8 minuter. Ta bort kastrullen och skölj ägget i kallt vatten, skala, ät och njut! Ett kokt ägg är underbart gott och något ni alla klarar av att göra!!! Det bästa med just kokt ägg är att man kan ångra sig efter halva tiden och ta upp ägget och istället steka det. Det har jag testat en gång och med min bror som vittne så törs jag säga att det var en innovativ nyhet i äggrätternas förtrollade värld!



Nu ska jag sätta mig i trappen och tjuvlyssna på sonen och hans vänner som sitter i köket och käkar tårta. Troligen får jag något coolt uppslag till morgondagens blogg. Inser att jag även måste bjuda in fler läsare ifall jag ska ha en chans att vinna som årets bloggare! Det saknas typ 5000 läsare så det ska nog fixa sig.  : /


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig om ägg! Underbart gott... bara det att jag just där jag befinner mig i livet inte kan äta ägg på hemmaplan! Din provokatör!

2009-01-20 @ 17:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0