snöig promenad

Har ganska nyss kommit hem från en långpromenad i snöstorm! Ja, är det mer än 100 snöflingor inom en kvm så är det snöstorm! Jag är en riktigt vinterhatare som bara vill ha snö dagarna innan julafton fram till juldagen och sedan skulle det inte göra mig något om det slog om till 25  plusgrader och strålande sol! Jag är liksom inte gjord för vinter och funderar allvarligt på om det inte skulle passa fint att sälja allt och flytta utomlands.......

Hur som helst så var vi alltså ute och gick nyss och jag måste erkänna att jag är en riktig fönstertittare! Jag älskar att titta i fönster och på det viset få en massa tips och ideér om gardiner och dekoration! Gubben tycker inte att det är lika roligt men det skiter jag i och tvingar honom att med jämna mellanrum dela min eufori över snygga tyger och blomkrukor!

Jag minns en promenad i somras när jag gick förbi ett alldeles nybyggt hus där lägenheterna på bottenvåningen verkligen var i botten! Man såg rätt in i hela lägenheten och sträckte jag ut armen kunde jag röra vid fönstret eftersom det var så nära trottoaren. Huset var helt nybyggt och ingen hade ännu flyttat in (trodde jag). Jag visste att de hade en möblerad visningslägenhet och då jag gick förbi denna stannade jag och glodde in genom fönstren för att se hur det såg ut: Snygg soffa, fina lampor, färgglad matta, ful gubbe, vackra tavlor........ ops, vad f-n gjorde den fula gubben där och varför såg han så arg ut. Jo, ni kära läsare! Ur den snygga soffan reste det sig en ful gubbe och kom i blixtrande fart fram till balkongdörren för att troligen säga några väl valda ord till mig men jag hade redan insett mitt misstag och var redan sju km därifrån! Det tog tid innan jag gick förbi huset igen kan jag säga men jag hävdar med bestämdhet att man måste vara exhibitionist om man köper en lägenhet på trottoaren och då får man skylla sig själv! Inte heller kunde jag veta att den fula gubben redan flyttat in och att den möblerade visningslägenheten låg på tredje våningen.

Nu är det dags för ett hemma-spa för min del. Jag ska kleta in och smörja på mig allt jag kan hitta där nere i badrummet och sedan ska jag måla naglarna, färga ögonbrynen, fila fötterna och allt annat som hör till en spa-kväll. Jag tror att det kommer att bli en spa-natt om jag ska hinna allt men imorgon har jag semester så jag får vila då. När jag väl kommer ur alla inpackningar och försköningskurer så kommer anbuden om modelljobb att hagla in och jag kommer att bli rörd varje gång jag ser mig i spegeln och sedan kommer gubben att fria på nytt och vi lever lyckliga i alla våra dagar. NOT!! I ärlighetens namn så ska jag ta en snabbdusch och sedan hoppa i säng för att orka ha semester imorgon! GOD NATT ALLA VACKRA MÄNNISKOR! VI DUGER SOM VI ÄR, SÅ DET SÅ!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0