Tjena alla djungeldjur!

Idag har vi varit i Bert Karlssons semle-land Skara! Det var en upplevelse måste jag säga även om jag varken åt semlor eller träffade "Bertan" vilket i och för sig var synd..... jag tror att han kanske skulle tycka att jag är ett fynd och därför vilja spela in en skiva med mig, vad tror ni som har hört mig sjunga?



Nej, det var inte för min skull vi åkte till Skara. Som jag berättat så är det för att sonen är intresserad av ett musikgymnasium som finns där men efter en kvart på öppet hus så sa han: "Nej, nu skiter vi i det här! Inga snygga brudar och jag är hungrig så vi åker till Mc Donalds" I smyg så var jag SÅ nöjd för det betyder ju att han tänker bo kvar i närheten av sin stackars mamma.....

Jag har efter att vi kom hem påbörjat en kemisk krigsföring riktad mot mitt hem. Det är så sabla stökigt och skitigt att all världens ohyra skulle se det som ett lyxhotell med all-inclusive! Jag plockade lite på övervåningen när jag plötsligt ser en stor spindel med huggtänder komma emot mig. Jag blir så rädd att jag råkar trycka till på flaskan med rengöringsmedel och får en stråle rätt i ögonen med den påföljden att jag inte ser vart denna åttabenta varelse är på väg. Upp i sängen och så fort jag kan se igen så börjar jag med fasa leta efter den STORA mördarspindeln med hjälp av en galge som jag kör in under hyllan där den lilla djävulen gömmer sig..... mycket riktigt, den är där! Jag får fram den och som en blixt far den upp i luften med sikte mot min strupe när jag precis innan attacken ser att det är en .......svart fjäder från dunkudden. Detta hände för en timme sedan och jag har fortfarande svettningar och svårt med andningen. Så fort något rör sig får jag panik och känner lust att ropa på mamma. Min syster vet jag menar och alla ni andra som också har någon typ av fobi. Ska nog sova utan kudde inatt. Det ska vara bra för nacken har jag hört!

 Den enda bild jag kunde förmå mig att titta på!


Nu ska vi snart ladda inför kvällens handbollsmatch och som ni förstår så är jag redan uppvärmd. Ska bara ladda upp med popcorn och vatten (försöker krympa) och sedan är det "heja Sverige-ramsor" som gäller resten av kvällen. Pratade med min dotter för en stund sedan. Hon har drabbats av årets influensa och därmed haft stadigt sällskap med en muntermometer de senaste dagarna..... plötsligt var den borta och återfanns efter en stund på ett märkligt ställe. På rumsgolvet satt den otroligt söta katten Dooleys med termometern utstickandes ur munnen. Sympatiserade kanske med matte eller så tyckte hon bara att den var god att tugga på. Sött var det i alla fall!

Jag har en ny läsare på min blogg och det är en person som jag tycker mycket om men som jag tyvärr nuförtiden får kalla f.d kollega. Hur som helst så är du välkommen kära P.

Nu slutar jag för idag och går ner och förberder mig för matchen. VI VINNER MED 36-32! God natt, vi ses imorgon!

Kommentarer
Postat av: Christin

Nu lär du få en hel hop läsare eftersom P har länkat till din blogg. Kul för mig som har blivit bloggläsberoende. Ha det underbart och njut av semestern =)

2009-01-24 @ 18:45:49
Postat av: Petra

Tack för den Catten, så klart, denna blogg hamnar nu på "dagliga rutiner" för mig. Och som Chriss sa, länkad e du, genom utmaningen..nihihiih:-))

2009-01-24 @ 23:54:40
URL: http://gulcan.blogg.se/
Postat av: din förståndige bror

Din inpiskade lögnare jag har mer damm på min hallmatta än du i hela huset lägg ut bilder på inredningsaffären på bloggen så får dina läsare döma själva ps.skulle skicka bild på min hallmatta men hittade inte hallen

2009-01-25 @ 00:31:11
Postat av: Syster-yster

Först måste jag hålla med vår bror....ditt hem är kliniskt rent så att ohyran skulle checka in på All-inclusive stämmer inte alls. Däremot kan den feta ohyra som vill bli av med ett par gram bo hemma hos dig....det kommer ge bättre resultat än Top-form, Du är vad du äter osv.... När det sedan gäller de 8-benta varelser som jag inte tänker namnge så skulle jag sova i ett annat rum om jag hade varit i din situation.....ALDRIG att jag skulle riskera att dö i förtid!!! (Det skulle nämligen ske om han dök upp under natten och väckte mig) Nu ska jag läsa vidare i din blogg eftersom jag missat några dagar!!

2009-01-26 @ 16:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0