Snart flytt

Snart är det dags att flytta in i en lastbil en kort stund. Under cirka trettio minuter kommer jag faktiska att bo i en lastbil och det är då transporten från ängen åker. Då är HELA mitt hem i en lastbil! Coolt.... om man är lättroad vill säga! Jag har inte prioriterat min blogg efersom jag stundtals inte har hittat min dator men nu är den framme en kort stund och då passar jag på att skriva. Här är det kaos och flyttkartonger överallt! Vi har kastat halva vårt hem men ändå är vi uppe i ca 140 kartonger och ännu är inte allt packat! Jag måste ha en diagnos och är nog född i ekorrens tecken..... Hur vi ska orka packa upp allt på nya stället begriper jag inte och vill helst undvika att tänka på det. Jag längtar tills allt är klart och vi fått ordning. Först ska jag bjuda hem några av mina gamla arbetskamrater (tidigare kommun) och jag längtar så mycket efter dem så det ska bli jätteroligt! Sen har jag lovat andra gamla jobbarkompisar (från staten) att de också ska få komma på mat och trevligheter och tillsammans med dem kan det inte heller bli tråkigt. Och till sist ska min nuvarande arbetskamrater också få komma men de får bara titta hur vi bor och sedan gå.............nej, jag skojade! Men först måste jag lyckas skapa ett hem av allt som finns i kartonger så vänner, räkna med fest runt 2015! Till sist: jag har svårt för förtal och elakheter och har tyvärr oturen att "känna" en person som ägnar sig åt sådant. Att gömma sig bakom falsk godhet och fina ord är värre än att visa sitt rätta jag direkt. Men en vacker dag står vi alla där vid vägvalet och vissa får vandra ner mot värmen...........

Kommentarer
Postat av: C

Fy, jag får alltid för mig att det är mig det handlar om och vill rentvå mig. Men jag gör mitt bästa för att vara god så jag skakar av mig det ganska snabbt, med ett litet spår av oro kvar.

(skada från tidigare incident)

Lycka till med alla flyttbestyr, jag kan säga att jag inte är ett dugg avundsjuk på jobbet ni har framför er. Men kanske lite på det väntade livet på Gräddhyllan. Ses snart på fika (vi kör väl IG den dagen)

2009-09-05 @ 21:07:47
Postat av: Draken

Hej C! Det handlar INTE om dig. Jag ser fram emot vår fikaträff nu i september och jag tycker också att vi kör IG den dagen. Hoppas bara att du hinner bli frisk innan dess. Kramisar

2009-09-05 @ 22:04:13
Postat av: laisa

Mhm. Känner igen mig. Vi har nog för många förråd och garage. Har inte packat upp en bråkdel av alla de där kartongerna med det där som bara inte gick att kasta innan flytten...

2009-09-05 @ 22:56:05
URL: http://laisasblogg.blogspot.com
Postat av: Annelie

Jaha Jobbar kompisar från det ena o det andra stället ,,Dina kompisar då? Utanför jobbet jag tex som du älskar mest men inte erkänner det ,,När ska jag få komma på fika i din nya fina lägenhet ,,



Ja jag bara undrar ..

Kram

2009-09-06 @ 12:51:24
URL: http://anneliej.blogg.se/
Postat av: Mona

Håller med föregående talare... dina övriga vänner då??? Vi håller oss för all del sysselsatta ett par månader med vår egen flytt (puh...) men sedan vill vi ses! Kram!!! (Och usch för ruttna "vänner"!)

2009-09-06 @ 17:51:17
Postat av: Terese

Hur faen kan du ha så mycket grejer? O hur ska du få plats? Vi kommer få ha fest ute på gatan ju =P

2009-09-07 @ 17:15:39
Postat av: Draken

Kära läsare och vänner!

Ni är alla viktiga för mig och självklart är ni välkomna hit.... men ni får nog nöja er med att titta in genom fönstren för här inne är det fullt av saker!!!! Kramisar

2009-09-10 @ 07:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0