Fia med hutt......borde förbjudas!

Jaha, då inledde man årets första dag med slagsida i soffan hela dagen. Jag dricker mkt sällan stora mängder alkohol eftersom jag avskyr att bli bakis! Det finns inget värre och det är dessa gånger jag önskar att jag hade förmågan att svälja huvudet och byta kropp! På nyårsafton umgicks vi med våra vänner och vi spelade då Fia med hutt. Inte så farligt till en början och glasen är lika små som fingerborgar... men har man sån otur som jag har så blir uttrycket "många bäckar små" sant! Jag åkte f-n ut hela tiden och vi hade Minttu eller Jäger att välja på. Jag älskade Minttu och valde det flest gånger men framöver är det Minttu jag definititiv väljer bort! Kanske att det duger att tvätta sår med!

Nu är det i alla fall nytt år och det bakfyllan har gått över. Det här året kommer att bli spännande och så fort jag är tillbaka på jobbet efter ledigheten så tillträder jag min nya tjänst. Det ska bli så roligt och jag ser verkligen fram emot det nya...... sen kommer det snart ett litet barnbarn och det smäller ännu högre! PANG! Vad roligt det ska bli och som vi alla längtar. Jag har svårt att fatta att jag ska bli mormor men ser givetvis fram emot det hur mycket som helst. K också... han kommer att bli en underbar morfar som alltid ställer upp.... ja, den där lilla kommer att ha många beskyddare runt sig även om avståndet mellan oss blir lite långt. Kanske ska flytta norrut..... eller inte!

Annars har det varit en lugn jul- och nyårshelg. Jag är som elefanterna och vandrar mina stigar - soffan -köket - badrummet -sängen. Slöheten ska få ett slut nu och det är dags att inta Friskis lokaler igen. Jag längtar som f-n till ett riktigt pass som tar andan ur mig! Det finns inget skönare än efteråt när man är så slutkörd att det känns som att liemannen står utanför och väntar. I like!

Slutligen ett tips: GÅ INTE OCH SE PARANORMAL ACTIVITY. Det var en av de sämsta filmerna jag sett ska erkännas. Jag älskar allt övernaturligt och skulle kunna ge en årslön för att få se ett spöke på riktigt men den här filmen sög verkligen....... Nu måste jag sluta för annars får jag ett ägg intryckt i örat.... K har gjort frukost och tycker att jag ska ta bort datorn från bordet. Hans ord är min lag, NOT! Men jag är hungrig så han får som han vill. Hej då så länge!


   

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Härligt att du kommit igång igen. Love it...

2010-01-02 @ 20:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0