Jag jobbar och älskar det....men hatar.....

Hej alla trogna läsare. Jag har misskött min blogg igen och jag ber om ursäkt för det men en roligare sak har kommit ivägen....... mitt arbete! Jag har nu arbetat en vecka som gruppledare och jag måste erkänna att jag älskar den rollen och nu inser hur mycket jag har saknat jobbet som arbetsledare. Det är magiskt att se hur duktiga kollegor hittar formen gemensamt i det nya och hur de delar med sig till varandra av sina kunskaper och egenskaper! Jag och min nya kollega är som duracellkaniner med allt som ska fixas men vi fixar och vi trixar hela dagarna och lyckas faktiskt bra! Duktiga vi är!!!

Men som sagt, jobbet har tagit mycket av min tid och det innebär att jag inte orkat blogga som jag skulle vilja. Här behövs inga sömntabletter för att jag ska slå igen mina blå. Jag somnar innan jag lagt mig men lika säkert som ett brev på posten är jag vaken igen runt 02.00 inatt. Det är då jag får för mig att jag borde göra det och ordna med det på jobbet och även om jag givetvis förstår att det är omöjligt att åstadkomma dessa saker klockan två på natten så bryr sig inte hjärnan om det! Den förvandlas till en amöba som helt fräckt bara håller mig vaken framåt fem på morgonen då den tycker att jag straffats tillräckligt och låter mig somna..... men då ringer snart klockan och det är bara att häva sig upp! Jag orkar och det fungerar eftersom det är så roligt att gå till jobbet men det jag inte orkar med är att ha det förbannade fredagsmyset som alla talar om! Jag orkar knappt ligga och sova på soffan så nu ska jag snart tacka för mig och kasta mig i säng så jag orkar vakna vid två inatt för att fortsätta lösa porblem.

En sista sak jag måste ta upp innan jag slutar handlar om det värsta som finns: vinterkräksjukan! Alla normalbegåvade och som är läskunniga kan väl inte ha missat att denna jävla sjuka smittar, eller? Tydligen har det undgått vissa eftersom de helt plötsligt berättar som den naturligaste sak i världen att de spydde under natten eller mår illa så de vill spy.... vad f-n gör de då ute bland oss andra undrar jag??? Håll er hemma tills ni varit friska i två dagar innan ni visar era grönaktiga trynen bland oss andra! Nu tror jag ju självklart inte att ni som läser min blogg tillhör den kategorin av idioter men ni kanske kan hjälpa mig att sprida budskapet vidare! Jag vill lagstifta mot att vistas ute om man är eller nyss varit magsjuk! Annars tycker jag att vi andra ska ha rätt att straffa dem på något sätt...... Kasta sten på den eller så kan jag tänka mig att det kan få fängelse i sex månader eller något annat liknande straff.  :)

   


Kommentarer
Postat av: Draken

Ni ser hur trött jag är på den usla meningsbygganden och stavningen... men zzzzzzzzzz

2010-01-15 @ 22:29:33
Postat av: Annelie

Håller med angående kräksjukan

Jag vill fan inte ha den och får jag den då ligger jag hemma o spyr inte går jag till jobbet inte ..



KRAM KRAM

2010-01-16 @ 10:14:55
URL: http://anneliej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0