möte med maffian....

Ser fram emot kvällen med spänning. Hur ska det gå coh vilka kommer att lämna stället med heder och ära i behåll? Jag är givetvis övertygad om att det blir jag som tar hem det hela men även vi proffs kan ha sämre dagar...... Vad är det jag ska göra då? Jo, vi i maffian ska ses ikväll och äta mat tillsammans för att sedan avsluta kvällen med poker. Att vi kan kalla oss maffian baseras på den hätska stämningen, hoten och kommentarerna vi förgyller varandras vardag med. Matriarken ska också vara med men hon brukar hålla en låg profil och avstår från att leverera verbala otrevligheter och tur är väl det att någon behåller vettet när korten delas ut!

Jag personligen är egentligen direkt värdelös på poker men som med allt annat så tror jag givetvis att jag kan spela och är en naturbegåvning. Lika förvånad blir jag varenda gång jag kommer sist och måste dela med mig av guldet. Hur kom det sig att jag förlorade? Jag lämnar alltid in en protest och ber Svenska Spel att granska kortlekar och deltagare för något brott måste ju ha begåtts om jag förlorat! Jag är ingen dålig förlorare som eldar upp kortleken efteråt (känner en som gjorde det) men jag blir förvånad och det sitter i ett tag tills hybrisen tar över igen och jag är världsbäst!

Idag ska jag och maken gå på promenad. Det har vi inte gjort på riktigt sedan vi flyttade in till stan men idag ska det hända. Jag har ingen aning om åt vilket håll det bär av men det spelar ingen roll! VI MÅSTE GÅ! Vi har inte gjort annat än ätit den här julen och nyårshelgen . Konstigt att tänderna sitter på plats fortfarande! Så fort vi svalt något så står vi där i köket och säger till varandra att vi är sugna på något och sedan tar kreativiteten över och en chokladig röra är skapad som vi slafsar i oss tills ångesten får oss att vilja dööööööö.....

På lördag ska vi börja med GI igen. Det är vi helt överens om idag men på lördag kommer vi inte att vara lika överens längre. Det vet vi båda två så nu gäller det att håla ihop mot demonerna och inte låta de ta över våra hjärnor! Här ska vi bli smala, snygga och sexiga igen så det så!




Kommentarer
Postat av: Annelie

Nu har jag uppdaterat min blogg så snälla snälla kasta inte ut mej från din blogg

Puss puss

2010-01-08 @ 22:25:04
URL: http://anneliej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0