Övningskörning

Sonen håller på att övningssköra och han är verkligen duktig. Jag berömmer honom hela tiden och tyckte en dag att maken också ska ge mer beröm. Han svarade bara: vaddå, ska jag säga att han är duktig som kan köra rakt fram och svänga i kurvorna? Han har rätt! Jag kom på att jag faktiskt öser beröm över ungen hela tiden och inser att det kanske inte är det bästa. Han kan få hybris och det vore inte kul att om jag blev den skyldige...jag kom jag på en annan skön varelse som skulle ta körkort för många år sedan och också övningskörde med oss. Min syster!

Vi var på en stor parkering där hon fick öva och det gick ju bra förutom att hon la i trean direkt efter ettan trots att bilen knappt rullade..... frågade vad hon gjorde när hon svarade något i stil med: jag trodde att tvåan låg bredvid ettan för så är det på Markus bil. Sjukt roligt!!! Kanske att ettan och tvåan låg bredvid varandra på Markus trampbil!

Själv var jag bara typ 15 år första gången jag provade att köra bil. Vi hade en Saab som det var antikvärde på men den var lättkörd, lite som en Flintabil. Hur som helst så var jag och M hos hans föräldrar på landet och där körde jag bil. Upp för en kulle, backade ner igen, upp för samma kulle och nerför igen. Kunde hålla på i flera timmar och trodde på riktigt att jag var färdigutbildad som chaufför. Inte förrän tio år senare tog jag körkort och det är väldigt sällan sedan dess som jag kört uppför en kulle och sedan backat ner igen. Bilkörning innehåller typ lite mer variation och inte är jag proffs på att backa heller trots all övning.

Jag hatar att köra bil på vintern men det är ju oundvikligt i mitt arbete och ibland föredrar jag att köra själv. Var ute med en kollega en dag som plötsligt gör en vänstersväng trots att det var rött! Mötande tutade och jag var säker på att det skulle smälla. Kollegan skriker: kolla vilka jävla idioter, all tre kör mot rött! Hm, nej kära kollega. Det är du ditt sabla pucko som kör mot rött.... Oj då, säger han och fortsätter köra som om han stulit både bil och bensin. Han kanske ska ha en Flintabil!!!

Jag förvånas över alla idioter i trafiken och speciellt cyklister. Jag är själv en sådan men fortfarande med så mycket vett i behåll att jag vet hur man cyklar utan att riskera andras liv. Men det ska jag skriva om en annan dag. Nu är det bråttom till matchen!



Kommentarer
Postat av: Syster

Det var Jonas bil jag skyllde på ( Marcus fanns inte med i bilden då, han kom in i bilden 12 år senare) och på den satt växelspaken vid ratten..... Sedan var det givetvis inte så att ettan och tvåan låg efter varandra för det antar jag! Var väl helt enkelt bara tvungen att skylla på något!! :-)

2010-01-03 @ 09:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0