nu äre jul snart

Jag har vardagsrummet fullt av kartonger med julsaker och nu vet jag inte var jag ska börja. Jag har ingen energi och jag begriper inte hur det är möjligt när jag hela dagen längtat hem till dessa kartonger. Jag förstår mig inte på mig själv och det är oroväckande men mest oroväckande är det att det är den late i mig som alltid vinner. Så istället för att ta tag i det hela så lägger jag mig på soffan och somnar. Fy f-n vilken sabla apa jag är.

Jag har föreläst idag och det gick bra. Jag inser att jag älskar att stå på scenen och jag får sån lust att göra något helt otippat när jag står där framme. Men jag skötte mig och jag behövde inte ens imitera Silvia. Jag är ju liksom redan drottninglik som ni minns. =)

Nu ska jag kanske ändå ta tag i dessa kartonger men innan jag gör det så måste jag återigen bara skriva av mig min ilska och frustration över att mobbing på arbetsplatser förekommer! Alla upprörs över att det händer i barnens värld men är det konstigt när deras mammor och pappor själva gör samma sak bland sina kollegor? Fy fan vad dåligt det är att tro sig ha rätt att tala illa om andra bara för sitt nöjes skull! Så, då var det sagt och det känns lite bättre.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Såg i tidningen "Socionomen" att det var ett långt reportage om arbetsplatsmobbing. Jag har inte tidningen själv, men läste den hos mamma i veckan. Och du. Efter jul kan du samla lite kartonger och stå på loppisen så kan du köpa än mer! :)

2010-11-25 @ 18:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0