Nytt jobb =)

Lyckan är stor i drakens näste! En av oss har fått nytt arbete och det är underbart. Det är inte jag..... men jag är lika glad i alla fall att en av oss kommer att få en välbehövlig förändring. GRATTIS till det.

I övrigt så är det helt underbart vilken vår vi har. Jag blir nästan religiös på kuppen av all värme och alla glada människor. Kände mig helt manisk innan jag skulle bege mig ut på stan tills jag insåg att jag inte vet hur man ska/kan klä sig just nu.... det känns inte helt okej att gå ut hur lättklädd som helst, i alla fall inte dagtid! ;)  Jag har ju för f-n inget att ta på mig. Jo, jag vet att jag har tre garderober och en klädkammare som är fulla men det är liksom inga kläder som passar att ha på sig just nu. När jag letade i skåp och lådor hittade jag fyra nya bikini som jag tydligen smyghandlad under vintern utan att jag själv kommer ihåg det. Jag tror att det var innan vi skulle till Egypten som jag i panik beställde dessa i hopp om att någon av dem skulle vara magisk och förvandla min blekfeta kropp till en orientalisk skönhet. Tji fick jag! Inte ens kamelen på stranden hade lust att titta åt mitt håll. Å andra sidan ska jag vara glad för det eftersom han kanske hade blivit så rädd att han i panik stregrat sig och kastat av något stackars barn som betalt dyra pengar för ett äventyr på kamelryggen.

Inser nu att mitt mission att vara snyggast i stan sommaren 2011 kommer att gå käpprätt åt helvete! Jag är varken brun, snygg eller vältränad så det kanske är dags att gå in i något psykosliknande tillstånd med vanföreställningar så jag överlever sommarens alla krav. Nej, inte då. Jag skojar bara. Det är inte så illa förutom att jag fortfarande tycker att det är svårt att veta vad jag ska ha på mig just nu.

Jag har börjat träna i alla fall. Var på skivstångspasset som Gud glömde. Kunde som sagt var inte cykla hem efteråt eftersom benen innehöll sockervadd. Jag ska ge ett sådant pass en ny chans men då ska jag kanske vara mer realistisk i mitt val av vikter. Går också på afrodans och börjar faktiskt känna mig som en riktigt infödning när det eldas, dansas, hedrar jorden etc. Jag skakar rumpa så det ger utslag på richterskalan kan jag berätta. Börjar få till det där med höftrörelserna som inte känns helt naturligt medfött men jag övar och skakar så snart så.... kanske blir till att hålla i ett pass på egen hand framöver; ensam hemma framför spegeln! 

I påsk är vi lediga i totalt fem dagar och det ska bli skönt. Jag känner mig ganska tilltufsad och trött så det ska bli skönt att umgås med nära och kära. Jag behöver fatta en del beslut om framtiden och det ska jag ägna tid åt under påsken men mest ska jag umgås med barn och barnbarn! Dotter med familj är på ingång och det är en högvinst. Saknar dem så oerhört mycket så det ska bli underbart att ha dem här ett tag! Vi ska också hinna med att åka motorcykel och festa med vänner. 

Jag tror jag har två läsare så till er vill jag bara önska en GLAD PÅSK! Hoppas solen fortsätter skina på oss.
Nu ska jag smörja kvasten och sen är det dags för en provtur!


Kommentarer
Postat av: Mona

Glad påsk till dig också vännen! Vad kul att K fått nytt jobb... ska bli spännande att höra när jag kommer den 17/5 (för du har väl inte glömt...)? Kram

2011-04-21 @ 21:30:32
Postat av: Draken

Mona: Jag har inte glömt och jag längtar tills vi ses! KRAM KRAM

2011-04-21 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0