Sjuk

Jag är sjuk! Det händer inte ofta. Ibland inte ens en gång per år men nu har det hänt. Jag tycker förvisso att det är värt det eftersom den som smittat mig är den underbaraste lille kille som finns och som varit här och förgyllt vår påsk. Han är mitt barnbarn och en av de personer som betyder mest för mig. Det värsta var nog att jag, trots sjukdom, följde med maken på fotboll och hamnade mitt i solen. Det var ingen höjdare när febern gjorde sitt bästa för att sätta eld på mig och under andra halvlek hände det oundvikliga: JAG SOMNADE! Troligen av värmeslag. Jag hade solglasögon på mig som tur var och jag tackar högre makter att han som filmade matchen inte såg mig för då hade det säkert kunnat beskådats av alla sportfantaster på tv senare under kvällen.

Jag orkar inte blogga mer. Idag har jag gått mellan soffan och köket och det har tagit ut sin rätt kan jag säga. Jag är helt slut och känner mig förgiftad. Jag vill INTE vara hemma, jag vill arbeta men har just nu inget val. Ska snart försöka duscha och sedan är det dags att lägga sig i sängen där jag ska böna och be om lite ryggmassage. Kanske går han på det, kanske inte. Om inte så ska jag snarka över gränsvärdet på 80 decibel inatt. Inte för att vara elak utan mest för att jag kan!

Den här veckan är en sabla INTE-vecka. Jag kan INTE träna, INTE jobba, INTE shoppa, INTE städa och INTE låta bli att gnälla. Det gör mig arg!






Kommentarer
Postat av: Minna

Krya på dig! De små underbara kidsen kan vara förödande för mor-& farföräldrar ibland ;)

2011-04-27 @ 07:03:40
URL: http://tjejmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0