varför vi är gifta....

- Vilka tre egenskaper gillar du mest med mig? Den vansinniga frågan ställde jag till min man när vi gått och lagt oss igår kväll och han svarade blixtsnabbt: du är så rolig, du är fin och så var det tredje en sak som jag inte kommer ihåg eller törs/vill berätta här  ;)

Grattis kära make.... du har varit ihop med en fin clown i tjugo år. Inte konstigt att du inte bryr dig om vad det är på tv eller har lust att slösa pengar på komedier på bio! Du "sätter" ju bara på din roliga fru. Och nu menade jag INGET sexuellt med det! Okej? Jag låter arg och bitter men är inte det. Jag är glad att han svarade så för det är två oerhört fina omdömen tycker jag. Tänk att jag fortfarande får honom att skratta efter så många år och tänk att han tycker att jag är fin fastän åren gjort sitt med det mesta. Jag kan inte tänka mig ett liv utan honom! Han är lika viktig för mig som det är att äta och andas och han är den mest ödmjuka människa jag känner. Det finns inget ont i honom och dessutom så får han mig också att skratta när han bland annat drar igång som sitt alter ego Viby-Tobbe. (Till dig K: det är fint att omnämnas i min blogg men det räcker med ett litet påskägg som tack....)

Just nu läser jag Ozzy Osbornes bok och det är ett under att den karln lever. Är hälften av allt som står i boken korrekt så innehöll ju karln mer kokain än en påse kokain! Han missbrukade verkligen allt! Jag tycker att hans skildringar av livet och sättet han skriver på är underbart och roligt. Började läsa boken igår och nu är det bara ett par sidor kvar. Sen ska maken få tillbaka sin present.

Idag är det lååååångfredag och det gör mig ingenting för vi har en massa roliga saker att hinna med innan John Blund är välkommen. Först ska jag försöka sola lite och bara njuta av värmen som äntligen är tillbaka. Jag önksar på riktigt att det gick att flyga på kvasten! Tänk vad underbart det skulle vara att bara ha en kvast att parkera. Det första jag skulle göra är att trimma kvasten och sedan skulle jag skjutsa maken och ge igen för alla gånger det har gått fort på motorcykeln.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Syster

Du glömde att nämna att du skulle hem till din kära syster som FIXAT ALL MAT,DUKAT FINT och DISKAT SAMT PLOCKAT BORT ALLT .....men jag är inte bitter!!! :-)

2011-04-29 @ 15:28:58
Postat av: Draken

Sorry! Du ska få ett eget blogginlägg framöver! =)

2011-05-01 @ 14:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0