Jag borde skriva något

Jag har inte prioriterat min blogg som några av er har märkt och kommenterat. Jag tycker att det är roligt att blogga men jag har haft fullt upp med annat. Det går bra på mitt nya jobb och jag trivs så bra med mina kollegor och arbetsuppgifter men det är mycket nytt att sätta sig in i. Jag är i den fasen när jag känslomässigt håller på att frigöra mig från mitt tidigare arbete och det går upp och ner ska jag erkänna. Ena stunden försvarar jag för att i nästa stund vara djävulskt kritisk. Nog om detta nu.

Vi väntar på vårt andra barnbarn som kan komma vilken dag som helst. Det är så spännande och så jobbigt att vänta men det finns ju ingenting jag kan göra för att påskynda det hela. Det enda jag känner mig fullständigt lugn och trygg med är att min dotter kommer att fixa det här galant! Hon är en makalöst klok och vettig mamma till lilla I och det kommer hon att vara även med nummer två. Mitt barnbarn är en underbar liten filur som jag skulle offra mitt liv för. Tänk om de kunde bo närmre. Tänk att kunna vara spontant barnvakt en tisdagskväll och få ta hand om tandborstning, sagoläsning och mysstund innan han somnar. Det sörjer jag men det är som det är. Jag är glad att vi ändå träffas så ofta som vi gör och jag hoppas så innerligt att jag kommer att vara viktig för mina barnbarn så länge jag lever!

Jaha, det blev dagens inlägg. Inte så roligt men ack så viktigt. Vi ses en annan dag hälsar Draken


Kommentarer
Postat av: Terese

Det är klart du kommer vara viktig för dina barnbarn! Du berör ju alla du träffar så enormt mycket. Vi som bara fått glädjen att ha dig i våra liv i bara månader eller få år tar dig ju till hjärtat direkt, vad ska då inte en liten filur göra som får ha dig i sitt liv från början? krama

2011-12-06 @ 03:06:07
URL: http://littlemisscary.blogspot.com/
Postat av: Draken

Du kära underbara Miss Scary. Jag blir så rörd över det du skriver och jag kan bara säga detsamma! Kramar tillbaka <3

2011-12-06 @ 17:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0