Känslor

Jag är för det mesta glad och har en förmåga att snabbt glömma bort om jag är ledsen, arg eller sur över något. Idag har jag varit glad hela dagen fram tills jag fick höra att en av mina bästa vänner är sjuk på ett sätt som jag inte riktigt vet vad det innebär här, nu och framåt. Hon är SÅ viktig för mig och även om vi inte ses så ofta så är det som om tiden stått till när vi väl träffas. Vi har känt varandra i stort sett hela livet och hon kommer att ha en plats i mitt hjärta forever! Så är det och jag hoppas att hon snart är frisk igen.

Precis innan jag skrev det här inlägget var jag in på Fb och ser då att en annan vän med största sannolikhet kommer att förlora en närstående inom en snar framtid. Sjukdomen är tillbaka och kampen är troligen förlorad. Då har jag svårt att inte tänka på mina nära och kära som inte vann tid i livets lotteri. Då tycker jag synd om mig själv och unnar mig den känslan eftersom den också påminner mig om att vara rädd om alla som fortfarande finns kvar. Det var tänkt att bli ett roligt inlägg om mina bravader på Ikea i Västerås idag men det känns opassande att skriva om det när den enda känsla jag just nu känner är sorg och saknad.

Imorgon är en ny dag och då kommer jag troligen att vara lika galen som vanlig igen men tills dess får ni ha överseende med att drakar också har känslor! "Djuren är ju också männskor" som ugglan i Fablernas värld så klokt sa en gång i tiden......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0