Skjut mig!

Jag har varit med om de två längsta timmarna i mitt liv och jag kunde inte för mitt liv begripa hur jag skulle överleva denna mardröm. Jag har varit på julkonsert med rockabillytema och jag hade hellre tittat på målarfärg som torkar eller varit tvingad att titta på Sjunde inseglet tio gånger utan paus!

Jag har alltså återigen lyckats med konststycket att boka in oss på något som INTE är värt varken tid eller pengar. Som om inte själva bandet var nog så kliver Eva E upp på scenen i en hemmasydd kreation som skulle få "Hej jag heter Rulle" att se välklädd ut. Gubben och jag funderade på om hon hunnit fylla 55 än och när vi kom hem och googlade så upptäckte vi att hon bara är ett år äldre än oss! Jösses, vad jag kände mig ung helt plötsligt. Blev så till mig att jag gick ner i en spontan spagat och här sitter jag nu på golvet med datorn och undrar hur fan jag ska ta mig upp igen!

Under konserten tänkte jag spela lite Word Feud men upptäckte en fotograf så den risken vågade jag inte ta. Kul att hamna på kultursidan imorgon med en bild på sig själv spelande WF på en rockkonsert. Jag gav honom onda ögat så kan skulle förstå att han inte fotograferar mig ostraffat och jag trodde att han fattade vinken tills jag plötsligt ser den lilla råttan med kameran riktad direkt mot mig. "Skaru ha spö din lilla kameraman"? frågade jag lite kaxigt. Han tittade på mig med en kall blick och frågade om det var han eller jag som bestämde vad som skulle hända med filmrullen. Här sitter jag nu med en filmrulle och funderar över om det finns bra tips på Internet gällande anläggande av mörkerrum.

Jaha, som om inte kvällen redan är förstörd så hörde jag nu att Amanda vann Idol. Hur är det möjligt att detta penntroll tog hem det hela när jag har ringt 800 samtal på Robin? Nu är jag uppriktigt ledsen och går och lägger mig...... eller inte! Jag sitter ju fast i en spagat mitt på köksgolvet.

Denna dag har sannerligen varit märklig på många sätt. Spännande saker sker på jobbet, jag ska bo växelvis hos en dement kollega, har varit på rockabilly helt självförvållat och avslutar dagen med en spagat. Undrar vad som händer imorgon. Kan knappt vänta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0