Sne blogg suger FÅP

Ja, det är inte roligt att skriva inlägg i denna blogg längre för något är fel på sidan så jag ser bara halva inlägget och det är JOBBIGT! Det som inte är jobbigt är att jag idag blev mormor för andra gången och det är underbart! En liten flicka blev det som mår bra liksom sina förädrar. När jag fick beskedet så var jag såååå glad att jag var hemma eftersom jag är så känslig och såklart genast började gråta av glädje! Jag kan inte beskriva hur stort det är att bli mormor. Jag älskar dessa små precis på samma sätt som jag älskar mina egna barn och det finns inget jag inte skulle göra för att skydda dem från allt ont här på jorden.

Idag har jag varit hemma en sväng, på slottet! Jag tror uppriktigt att jag i ett tidigare liv hörde till ett slott! Jag trivs i miljön (grå sten) och jag känner samhörighet med kungligheterna som är porträtterade och sitter på väggarna (samma ålderdomliga klädstil). Jag kanske var en prinsessa i mitt tidigare liv? Kanske rentav Törnrosa? Jag är precis lika förbannat trött som hon var och skulle med glädje sova i 100 år tills Mr Nice guy kommer och väcker mig med en ljuvlig kyss! Men med min tur så är Mr Niceguy inte så nice efter 100 år!

Idag gjorde jag slag i saken och det är med blandade känslor jag inser att det kapitlet är över. Det finns mycket jag skulle kunna berätta om anledningen till mitt val men jag gör det inte av några olika skäl. Det enda jag önskar att jag kunde förmedla till vissa är att de ska stanna upp och tänka sig för innan man låter drevet gå! Det finns de som älskar elakheter och förtal men jag önskar av hela mitt hjärta att de själva drabbas någon gång och tänker om och gör rätt! Jag är som en kardborre. Trots att jag plockat bort alla taggar så har de lämnat spår efter sig.... små ojämnheter som känns när man tar på dem men som inte syns på ytan. Jag har ändå gått som segrare ur detta och kommer för resten av mitt liv ha nytta av dessa erfarenheter.

Här hemma laddar vi för en fröjdeful jul och det känns som om det kommer att bli en sådan i år vilket jag hoppas att alla mina (två) läsare också får!


Kommentarer
Postat av: Finska pinnen

Grattis och kram min vän. Ser framemot vår lunchdate på torsdag!

2011-12-20 @ 20:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0