död på altanen

Jag har lyckats med konststycket att ha ihjäl blommorna jag köpte till uteplatsen. En bedrift jag inte är så stolt över kan jag erkänna. Jag köpte blommor för 500 kr i måndags och skulle plantera ut dem samma kväll men hade då massor av skäl till att inte hinna det så uppdraget flyttades till tisdag då det skulle ske. Tisdag kom och inte fan planterade jag några blommor. Hur skulle jag hinna det? Det var ju massor av bra på tv som jag var tvungen att se och dessutom var jag ju på min studiecirkel i "1000 sätt att hitta ursäkter". En kurs jag inte bara kommer att klara av med MVG utan dessutom ta över och leda framöver kan ni tro!

Åter till blommorna som alltså inte blev omhändertagna förrän sent igår och det som då fanns i påsarna såg mer ut som kompost än levande blommor. "Jäla sit fan" som Ronny skulle ha sagt..... Jaja, det var bara att tänka positivt och peta ner eländet i krukor samtidigt som jag högtidligt mässade: Av jord är du kommen...... Idag när jag kommer hem så har de återuppstått och ser så fina och nöjda ut. Ett mirakel har skett så nu ska här odlas vill jag lova! Eller inte.... minns plötsligt förra sommarens växter som jag till en början tog så väl hand om men som ganska snart varken fick vatten eller annan omvårdnad. Såg ut som en öken på uteplatsen och flera av dem skrek på hjälp så fort grannen gick förbi. Nu skiter vi i det här tycker jag så ska jag istället berätta om min upplevelse på vägen hem från jobbet idag. En rolig sak som hände och som fick mig att skratta högt och framstå som en jubelidiot där jag cyklade ensam genom stan. En äldre kvinna cyklar före mig och jag ser på långt håll att hon har trasiga byxor, en lååååång reva i baken. Jag kommer ikapp henne och det gör även en cool kille på cykel som då säger till henne: Du hallå, du har hål i baken! Tanten tittar argt på honom och ryter i: Det har väl du också! Killen bara skrattar glatt och cyklar vidare medan jag funderar på om jag också måste säga något för att få henne att förstå att han menar i hål i byxorna och alltså inte var spydig eller fyndig. Vad tror ni att jag gör? INGENTING! Så nu sitter jag här hemma med lite ångest över att jag lät tanten flänga runt på stan utan att veta om att hon visar sina blommiga trosor för allt och alla. Eller så vet hon om att hon har hål i byxorna och gillar att visa upp sig. Precis nu blev jag också orolig att jag redan har fått biverkningar av min medicin och hallucinerat.

Det är i alla fall helg och den ska jag tillbringa bakpå motorcykeln och det ser jag fram emot. Annars blir det mest att ta det lugnt och vila upp den lata kroppen så man orkar förflytta sig mellan de olika oaserna i hemmet; säng, soffa, kök etc. Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen en stund men jag är trött och det är risk att jag somnar. Sist jag gjorde det gick maken in för mina snarkningar störde honom när han läste! Tack för det ditt träsktroll. Där satt jag alltså och lät så det ekade över gården men inte väckte han mig.

Ha det så bra i helgen, det ska jag ha bland mina levande blommor!


Kommentarer
Postat av: Minna

haha Själv köpte jag blommor för 1000 spänn när det var som varmast i april och vad fn händer i början på maj. Precis frost Grrrr! Så nu har vi halv döda växter utanför dörren men de passar bra till vårt ruttna staket ;)

2011-05-20 @ 20:35:29
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Draken

Bara det matchar så är det okej ;)

2011-05-20 @ 21:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0