One night in B.......

Vi har varit i Barcelona och det har varit kanon med strålande sol och skön värme. B är en stor stad med massor att se och utforska vilket vi också gjort. Jag fascineras över all arkitektur och jag har nog mer tittat uppåt än framåt under dessa dagar eftersom husens tak är som tagna ur en sagobok. Maken och jag åkte hit för att vi i år varit tillsammans i 20 år och 10 år som gifta vilket vi ville fira på annan plats är kvarterskrogen där vi annars firar det mesta.

Vi kom till B i utsatt tid på eftermiddagen och då väntade en bussresa på ca 1 timme. Inget problem förutom att det var varmt i bussen och ni som känner mig vet vad jag tycker om värme. Jag blir galen och aggressiv när det är för varmt såvida det inte är på en strand. Som vanligt när jag är svettig på ryggen så blir jag irriterade och denna gång gick det ut över ett gäng på tre tjejer där en av dem hade som uppdrag att få alla i omgivningen att förstå hur fantastiskt roligt de hade på sin resa. Hon skrattade i 120 decibel så trumhinnorna tog livet av sig och dessutom skulle hon berätta högt vad hon skrattade åt. Det kunde vara att ett av chipsen hon ständigt åt såg ut som en barkbåt eller något annat patetiskt. Givetvis vet inte denna flabbande kossa om att jag har lust att vrida nacken av henne även om jag inte kan låta bli att ge henne onda ögat ibland. Hon hade säkert skrattat vidare även om hon hade förstått att mina svettningar gjorde att jag valt ut henne till offer för mitt dåliga humör....

När vi svettats fram till B så var det dags att lokalisera sig och hitta till hotellet för dumpning av väskor och en eventuell uppfräschning innan det var dags för B att möta denna shopoholic.... Maken hade anordnat hela resan och han sa att det var gångavstånd vilket jag gillar för då får man dels röra på sig efter en lång resa, dels så kan man ju upptäcka spännande ställen direkt. Vi upptäckte att många i B har hund, bulldogar överallt. Vi upptäckte att barn har skoluniform och att man kan hyra en rödvit cykel men vi upptäckte fan inte vart vårt hotell låg! Svettig på ryggen och vilse i B gjorde att jag fick ett mindre utbrott och sparkade till en sten. Då kom det fram en bulldogägarinna och frågade om hon kunde hjälpa oss. Gissa om hon kunde! Hon konstaterade direkt att vi inte befann oss på gångavstånd från vårt hotell och rådde oss att åka tunnelbana eller ta taxi. Jag sa inget till min man men torkade i smyg min svettiga panna på hans jacka som straff och sedan blev det taxi till Hilton, där vi INTE bodde men åkte förbi.

Vi hade ett bra hotell med nära avstånd till La Rambla där allt kan hända, allt utom rolig shopping för det saknas på den gatan. Där åt vi och tittade på folk och gatukonstnärer. Shoppade gjorde jag på alla andra gator så B är en stad som har allt! Jag vill tillbaka och ska tillbaka men först är det New York som gäller. I B har vi i alla fall njutit av sol, värme, nakna karlar, vilda papegojor, hjälpsamma ryssar, varandra, arkitektur, spännande nattliv, annorlunda kultur och ledighet. Jag måste nog förtydliga att det mest var jag som njöt av den nakna karln som helt ogenerat kom och gick på gatan endast iförd hatt!

När vi kommit hem och skulle gå ut för att äta för att förlänga ledighetskänslan small det till i min rygg och jag begåvades med ett ryggskott! Helt utan förvarning och det är otäckt kan jag säga. Vi gick ändå men när vi skulle hem så låste sig allt och där stod jag, 20 meter från min egen port och kunde inte ta mig hem. Men ont ska med ont fördrivas så jag har kämpat på som vanligt och nu är jag nästa bra igen. Tur är det för ikväll kommer det att vara jobbigt i tv-soffan när Sverige ska spöa finnarna i hockey! Jag har odlat slutspelsskägg (tre strån på hakan har fått växa fritt) och så ska jag snusa hockeypulver. HEJA SVERIGE!

Tack och adjö för denna gång hälsar Draken


Kommentarer
Postat av: K

Nu vet jag iaf att jag inte ska bli reseledare, däremot gick det mesta enligt mina planer. D påstår att jag inte får arrangera nästa resa eftersom jag bokade hotell "så långt bort" från busstationen.... jaja så det kan bli ;-)

2011-05-15 @ 20:03:30
Postat av: Draken

Du var så duktig så. Jag är nöjd och åker gärna med dig vart du vill i världen.... du och jag K, du och jag.... det vet du!

2011-05-15 @ 20:05:36
Postat av: Anonym

NY, here we come.... inom en snar framtid, dock inte i år.

2011-05-15 @ 23:02:19
Postat av: K

NY, here we come, dock inte i år...

2011-05-15 @ 23:03:15
Postat av: lisa

Jag är så glad att ni gillade Barcelona. Jag älskar ju den sta'n och blir lite personligt förolämpad när folk som varit där inte är nöjda. Då måste man ha varit begränsad i sin vilja att ha det bra anser jag. =)

Och snälla snälla, fortsätt med ditt bloggande. Jag skrattar och mår gott när jag läser.

KRAM på dig och sköt om dig!

2011-05-18 @ 09:10:43
URL: http://endjungelbok.wordpress.com
Postat av: Draken

Jag håller med dig Lisa. Det är en lattjo stad med många möjligheter. När det gäller dig herr K så har du så rätt så att nästa resa blir till NY men att det får dröja ett tag. Först ska vi ju till turkarnas land och roa oss.

2011-05-18 @ 20:54:32
Postat av: Niclas i göteborg

Maken har ju varit i B tidigare... Då var jag med! ;)



Hälsa !

2011-05-18 @ 22:15:59
Postat av: Draken

Just det Niclas! Ni cyklade runt har jag hört.... Jag har hälsat! =)

2011-05-19 @ 20:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0