Söndag

Det är en dag som inte står högst på min lista över "veckans favoritdagar". Något jag ärvt av min mamma men inte riktigt kan förklara. Jag bara inte gillar söndagar och tycker att de suger i stort sett varje gång de inträffar vilket de såklart gör och inte går det att påverka. Idag har jag i alla fall tvättat fönster och det är ju spännande att upptäcka vilket ljus det medför inomhus efteråt när all skit väl är borta. Efter det blev det solstolen, precis som jag lovat mig själv. Kan det ha dröjt max fem minuter innan jag somnade? Vaknade nyss och trodde jag skulle dö av törst och värmeslag. Inbillade mig först att jag var inlåst i en bastu och inte kunde ta mig ut men när jag i panik kastade mig mot dörren blev jag smärtsamt medveten om att jag istället kastade mig ur solstolen och rätt ner på trägolvet. Tjoho vad härligt det är med söndagar! Tyckte jag hörde skratt från grannen men har inte vågat efterforska det. Just nu hör jag ett sabla liv från gatan och jag vill sååååå gärna gå ut och kolla om det är under kontroll eller nya upplopp av fotbollshuliganer. Två av de senaste matcherna som spelats här i stan har resulterat i upplopp med massor av polisingripanden och båda gångerna råkade jag och K hamna mitt i kaoset. Otäckt och helt sjukt att vuxna (till åldern i alla fall) inte kan gå på fotboll utan lust att slå någon på käften!!!?? Just nu låter det alltså som att samma fenomen äger rum igen här ute på stan men jag kan inte se något trots att jag försökt hänga ut genom sonens rum för att se. Grannen i huset mittemot trodde att jag skulle ta livet av mig så han skrek genom rutan och frågade hur jag mår och om han kan hjälpa till med något. Ja, svarade jag! Häng dig ut genom ditt fönster och kolla mot torget och se om du ser några huliganer. Han såg helt oförstående ut och misstänkte säkert att jag hallucinerade och därmed övervägde han kanske att tillkala polis. De har ännu inte kommit men så fort de fått ordning på fotbollsfolket så ringer det väl på min dörr kan jag tro. Då ska jag säga att jag har en granne i huset mittemot som förföljer mig och att han tidigare under dagen ville att jag skulle visa min kärlek för honom genom att kasta mig ut genom fönstret så att han kunde fånga mig och leva lycklig med mig i alla sina dagar.... eller något liknande. Igår åkte vi mc och det var ljuvligt härligt att sitta bakpå igen. Det är ett tag sedan sist men jag insåg att jag måste ligga lite lågt ett tag framöver eftersom jag får ont i ryggen. Bara en vecka sedan jag begåvades med ryggskott men är man en viking så får ju inte det hindra, eller hur? Nu ska jag återgå till stolen i solen och njuta av värmen och bli brun om armar och ben. Nästa helg kommer dotter och barnbarn hem och då är livet så perfekt som det kan bli. Sonen förgyller redan tillvaron men det är som bäst när hela flocken är samlade! Om ni läser i min blogg just nu när klockan är 15.40 så föreslår jag att ni slutar med såna dumheter och istället beger er in till stan så att ni omgående kan rapportera tillbaka till mig om det är huliganbråk på stan, okej? Det är verkligen ett sabla skrikande och tjoande utanför just nu... Over and out// Draken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0