Åh, vilken dag!

Idag har jag varit lyckligt lottad. Jag har varit på en magnifikt bra utbildning/introduktion som var intressant från att den började tills den avslutades. Det mesta kunde jag redan men det spelar ingen roll för alltid får man med sig något värdefullt och om inte annat så är det bra för självförtroendet att känna sig duktig och kunnig!

Det som var mindre bra med dagen var att jag började lite senare och då passade på att ta sovmorgon. Jag passar alltid tider och har inga problem att hinna förutom de gånger jag har sovmorgon. Jag vet inte vad det beror på men jag får bara inte till det med tiden och planeringen vilket såklart resulterar i en del missöden och stress. Så, när jag flåsande ramlar in på stället så tar det minst 10 minuter innan andningen är normal igen och när mitt kippande efter luft äntligen tystnar och jag ska dricka lite vatten så sätter jag såklart i halsen och hostar som en en gammal tvåtaktsmotor. Allt detta hade jag troligen glömt bort om det inte vore för att grand finale på eländet blir när jag vid lunchtid lite snabbt ska kolla looken i min lilla fickspegel och då upptäcker det som säkert hela mellansverige redan sett: JAG HAR BARA MASCARA PÅ ETT ÖGA! Fy fan vad pinsamt! Jag har en liten ihoptorkad mascara i väskan och snabbt försöker jag få liv i den men den är torrare än Carl Bildt. Jag är en mycket kreativ donna så jag tar ett par droppar handsprit och efter ett par juckande (pinsamt ord, men ni förstår) med borsten så är det bara att gå lös på ögat och det fungerade............ i 30 sekunder! För ni kanske kan ju lista ut hur det blir med handsprit i ögat. Efter detta undvek jag speglar tills jag kom hem och när jag väl var hemma var det dags att beskåda eländet och det har jag nu gjort och resten av kvällen kommer jag att ägna åt att färga min ögonfransar.

Vad gör ni andra en fredagskväll då? Jag sitter här med haklapp för att inte dregla ner datorn. Maken lagar mat och det luktar så gott och jag är så hungrig! Det blir kokt älgknä med rotmos vilket är en favorit. Nääää, jag äter inte vilt av den enkla anledningen att man inte vet vad djuren i skogen tuggar i sig när ingen ser samt att älgar är ganska fula! Det var väl en bra anledning? Istället blir det fläskfilé för grisar är ju bra mycket snyggare och så har man ju kontroll på vad de äter; typ potatisskal och andra gourmeträtter! =) 


 

Kommentarer
Postat av: Minna

Älgkött och rådjurskött är super gott om man bara kan hålla tankarna borta från att man äter upp lilla Bambi bara ;)

2011-10-15 @ 14:41:00
URL: http://tjejmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0