Ensam hemma och då!

Jag tror på andar och jag tror på ett liv efter detta och vid min ålder har jag slutat att skämmas över att berätta om det. För mig är det en tröst att veta och tro att det inte bara tar slut och jag har en stark önskan att få "bevis" för att det finns något på andra sidan. Jag har gått på seanser och jag tittar slaviskt på Det okända där Terry Evans är en stor favorit! Ja, nu är det sagt och då ska jag komma till vad som nyss hände här hemma men först ska jag ge er en kort bakgrund.

Jag har länge hoppats och önskat att jag ska få kontakt med andra sidan och om man nu, liksom i en Elloskatalog, kan lägga in en order så har jag beställt ett snällt och trevligt andebesök. Ingen elak en som skrämmer slag på mig och är otrevlig. Just ikväll har maken rest iväg på kurs, sonen är i Spanien och jag är alltså ensam hemma. Jag kommer hem från min träning och slappar i soffan när jag hör ett typ hasande ljud från hallen. Detta ljud återkommer regelbundet och nackhåren reser sig på mig när jag inser att det inte är ett ljud från grannen eller från min tv. Skjut mig, vad rädd jag blir samtidigt som det ger en märklig kick. Äntligen ska jag få kontakt men varför när jag är ensam hemma?? Jag funderar på vad Terry skulle ha gjort och gör samma sak som jag tror att han skulle göra; lägger mig i soffan med en kudde över huvudet samtidigt som jag sjunger Gamla Nordsjön så högt jag kan! Not! Jag går såklart mot ljudet och då händer det!!! Jag både ser och hör vad det är som låter. Vid det här laget står vartenda kroppshår rakt upp och jag har svårt att andas. Mitt första egna direktmöte med andevärlden går av stapeln och anden presenterar sig vid namn Glade! Jag kan inte med ord förklara vilken mix av känslor det blir när mitt besök inte är ett andebesök utan ett möte med den nyinköpta batteridrivna doftrenaren Glade Sense & Spray. Det hasande ljudet är inget annat än denna maskin som regelbundet puffar ut sin doft. Det är nu alla rationella och skeptiska medmänniskor säger att det alltid finns en logisk förklaring och alltså INGA andar men till er vill jag bara säga: VIK HÄDAN!



Kommentarer
Postat av: Minna

hahahaha

2011-10-25 @ 20:52:59
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: lisa

HA HA HA!!!

Har helt missat att du är i farten igen?!

Kram påre din galenpanna!

2011-10-25 @ 21:16:18
URL: http://endjungelbok.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Hahahahaha!

2011-10-25 @ 22:36:28
Postat av: Draken

Ja du Lisa. Jag kunde inte hålla mig. Det känns som jag ska spricka om jag inte får skriva av mig allt. Jag tror du vet hur det är =)

2011-10-26 @ 18:58:56
URL: http://drakenorebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0