Filmtips och maskinskrivning

Jag måste erkänna att jag suger när det gäller två saker; att välja film och att skriva snabbt på maskin. Det sistnämnda kallas ju snarare tangentbord men man kan ju inte säga tangentskrivning, eller? SKIT i det nu, alla fattar. Jag har en kollega som under ett besök skrev på sin dator samtidigt som hon intervjudade. Hon tittade inte en gång på tangenterna eller på skärmen men fort gick det när hon skrev. Jag trodde ett tag att hon bara satt och slog lite random men när jag sedan fick se vad hon hade skrivit så var det typ ett stavfel på en hel A4. Jag fattar ingenting! Under tre år på högstadiet hade jag maskinskrivning med rätt fingersättning och dolda tangenter men inte f-n är det till någon hjälp nu. Det känns inte som en medfödd talang att skriva fort och rätt men det är något som jag skulle vilja vara bra på. Idag på jobbet skulle jag renskriva ett protokoll så jag tänkte testa hur snabb jag är.... jorå, visst var jag snabb! Lika snabb som en fastlimmad snigel vill jag lova. På en A4-sida var det väl ett ord som var rättstavat så det är bara att ge upp. Är det inte lite charmigt med pekfingervalsen ala gammal konstapel? Det andra jag inte är bra på är att välja film. Jag och maken var i lördags i videobutiken för att hyra film och jag tror uppriktigt att jag är duktig på att se på ett fodral om filmen är bra. Jag lär mig aldrig med det resultatet att vi satt här och stirrade på den ena galenskapen efter den andra. Den första hette Rabbit Hole och är säkert bra om man är sjuk med feberfrossa och somnar ibland. Den andra filmen hette Milf och det var ju genomtänkt att hyra en film med den titeln. Jag vet inte hur jag tänkte..... jag har ingen bra förklaring men den var inte bra! Det var en porrig äcklig komedi som fick mig att fnittra hysteriskt mellan varven men mest för att det var så pinsamt att jag bara ville svälja huvudet och byta kropp! Den sista filmen blev väl en succé i alla fall eftersom det var maken som valde den? Black Swan är titeln och den var om möjligt ännu värre än de två första tillsammans. Den var en thrillerartad film som handlade om vad som kan hända om man har för stora krav på sig själv. Det enda jag fick ut av den filmen var att riva min ansökan till balettakademin och att jag på natten drömde mardrömmar om påskfjädrar! Inser nu att det finns en risk att jag skrivit ett blogginlägg helt i onödan så därför ska jag stanna här. Anledningen är att bloggen beter sig märkligt och då brukar det inte gå att spara inlägg. Därför säger jag HEJ DÅ!

Kommentarer
Postat av: Terese

Åh jag som gillade black swan =) Men jag ska inte heller bli dansös...umm.. av rätt uppenbara skäl.

Vi har förresten fått en ny kille på jobbet som tävlat judo på elitnivå. Tror du man kan be honom lära mig att slå ner folk? =D

2011-10-19 @ 00:42:08
URL: http://littlemisscary.blogspot.com/
Postat av: Draken

JA, jag vill också lära mig slå ner folk. =)

2011-10-19 @ 19:41:42
URL: http://drakenorebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0