Halkiga löv och kyliga dagar

Jaha, då var det bara att leta efter antidepressiva naturprodukter för snart är vintern här och det är INTE min favorit av årstider. Jag begriper inte hur jag mentalt ska överleva snöstorm, takras och isiga gator med tanke på att förra snön nyss har smält! Idag när jag gick till mitt arbete så halkade jag på löven som så fräckt har tagit livet av sig genom att kasta sig utför träden. Samtidigt som det är fint med höstens alla färger så är det något sorgligt och vemodigt över kala grenar och alla löv på marken som vi trampar på...... oj, jag ska nog öppna en ny blogg där jag filosoferar och skriver poesi istället! NÄÄÄÄÄÄ, nu skiter vi i det djupa och återgår till vinterhatet som jag behärskar mycket bättre! Jag vill inte ha snö och jag vill inte riskera att få 8 ton snö i huvudet när jag är ute på stan. Förra vintern var det såååå nära att jag drabbades av dessa laviner! Hade jag fått snön över mig så kan jag lova att husägaren ångrat att han/hon skrev på papper och blev fastighetsägare. Hade jag dött av takraset så hade jag omedelbart kommit tillbaka som det värsta spöket ever!

När det gäller halka så är det lika illa. Ni vet, man går där lyckligt avslappnad när man plötsligt halkar till och hjärtat håller på att stanna i kroppen. Jag blir alltid förbannad när jag blir rädd och i den bästa av världar så spöar jag upp en snöflinga och i den värsta av världar så spöar jag upp någon oskyldig. Jag skulle behöva ha ett boende utomlands mellan november och april men jag vet inte vart det skulle vara och hur jag skulle försörja mig. Jag tar tacksamt emot tips och finns det någon rik hunk där ute som tycker att jag är charmig och som vill bjuda med mig BORT FRÅN VINTERN så tackar jag ja utan att ha sett dig! Jag följer med vartsomhelst bara det räcker att ha bikini på sig. Får jag önska så vill jag helst åka till ett ställe där solen skiner 24/7, där fett och valkar är lika med sexigt, där drinkar gör dig glad och rolig utan att skada och sist men inte minst, ett ställe där insekter betraktas som något exotiskt! Jag är alltså öppen för alla förslag men det börjar bli bråttom för kylan är på gång och jag anar snö i luften! Någon snöhatare som vill följa med?


Kommentarer
Postat av: Mona

Jojo... meddela mig när det är dags!

2011-10-10 @ 20:06:37
Postat av: Draken

Jag hör av mig när vi fått napp! =)

2011-10-10 @ 20:44:45
Postat av: minna

Säg bara tid och plats ;)

2011-10-11 @ 10:43:25
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Syrran

Jag hakar på direkt....most valuable soldyrkare EVER!! 

2011-10-11 @ 20:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0