Ikeas köttbullar satt som en smäck

Maken och jag har varit på Ikea och köpt en säng till barnbarnet. Eftersom matklockan ringde precis när vi parkerade så var det bara att bege sig till mathaket och tugga i sig en köttebulletallrik med mos. Jag är som ett barn när det gäller mat och blir överlycklig när jag får enkel hederlig husmanskost. Jag vill inte ha oxfilé eller rimmat ankbröst, jag vill ha korv och köttbullar och allra helst pannkakor! Köttbullarna satt fint och nu är jag mätt. RAP!

I december får vi barnbarn nummer två och det ska bli så roligt! Lilla I som vi redan har charmar alla i sin omgivning och det är inte så konstigt för han är söt som socker och så rolig. Jag vet att jag är jävig men det är faktiskt vad andra också tycker..... Jag och K kan INTE låta bli att handla saker till honom och alltid när vi åker dit så brukar det välla saker ur bilen men det är han värd! Snart har vi alltså en till liten att skämma bort och det ser vi fram emot. Vi satt där på Ikea och studerade par i vår omgivning som såg ut att vara i vår ålder och hade småbarn. Det ropades mamma eller pappa från alla håll och kanter, trötta föräldrar svarade lite frånvarande samtidigt som de torkade sås eller lingon från kladdiga barnhakor. Vi har redan klarat av allt det där och kan njuta av våra vuxna barn och barnbarn fast vi inte är äldre....

Jag vet inte vad det här blev för typ av inlägg egentligen men jag orkar inte skriva om och jag orkar inte skriva mer heller så jag lägger ner för ikväll. Ibland blir det tungt även i en drakes liv och just idag är det så..... det kallas livet.


Kommentarer
Postat av: Terese

Ja en del tycker att hummer är vardagslyx. Jag tycker att hemmagjort potatismos är höjden av kulinariska upplevelser =)

2011-10-13 @ 20:31:15
URL: http://littlemisscary.blogspot.com/
Postat av: Carolin

Potatismos e min absoluta favorit, brukade äta både min och dotterns portion då vi åt på Ikea:) Å hur kan då va så j-a dum så ja väljer lchf som diet?! Mos e nu ett minne blott (ja jag vet, om nu ngn vill berätta att man kan äta blomkålsmos ist, men d e inte alls gott, så d så). Men när ja gått ned klart å fått en fantastisk kropp ska ja äta minst 10 portioner på en gång.

Kram

2011-10-13 @ 22:37:14
Postat av: Draken

Visst är mos bland det godaste man kan äta men så no no i alla dieter. Jag vill potatisbanta, så det så! JA, vi kanske ska ha en potismosfest när vi är smala och snygga!? =)

2011-10-14 @ 18:54:54
URL: http://drakenorebro.blogg.se/
Postat av: Carolin

Jassa, det ordnar vi!!! Har ju god tid på oss att planera, innan ja nått d målet har nog även ja barnbarn:)

2011-10-16 @ 19:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0