Kolmården och jag

Jag är kär! Jag är kär i Kolmårdens vildmarkshotell där jag varit i två dagar på internat. Vilket hotell, vilken mat, vilka drinkar och vilka snygga dansmoves jag fortfarande kan få till! Mitt hotellrum var pricken över i kan man säga. Ett rum med djungeltema och sådär sjukt lyxiga lakan som hotell brukar ha. Den enda oro jag kände var att sängen endast var 80 cm bred. Det fanns två sängar men när Askungen (jag) gjorde entré framåt natten hade jag ingen lust att börja möblera om så jag kastade mig i säng och sedan sovs det...... i ett par timmar tills jag vaknade med ett ryck och höll på att ramla i golvet. Normalt sett ligger det en make på min vänstra sida men så var inte fallet nu och inte heller fanns det någon säng där jag kunde vältra mig över i. Graciös som en bandvagn lyckades jag klamra mig fast i sängen och sedan var det bara att krampaktigt hålla fast sig i madrassen.

En stund senare hörde jag att det rann vatten och som den ansvarstagande avloppsälskare jag är så tog jag mitt ansvar och skulle precis sy ihop ett blåställ av gardinen när jag insåg att det var grannen ovanpå som kissade! Dock inte i mitt rum om någon nu trodde det, utan i sin toalett vilket hördes mycket väl ner till mig. Han måste ha en stor.........................blåsa tänkte jag och somnade om. Nästa gång jag vaknade var det av min timer på iphonen. Jag har en sådan i tjänsten men hittade ingen väckarklocka så jag fick sätta timern vilket fungerade. Dock var inte larmet ihopkopplat med någon lampa och mitt rum var svart som en apröv! Jag såg ingenting och kunde alltså inte hitta telefonhelvetet och inte heller lampan. Jag trevade mig fram som en nyfödd kattunge och höll såklart på att slå ihjäl mig innan jag lyckades hitta lampknappen. Taklampan braschade på med 100 w rätt i ögonen och därefter var jag PIGG!

Innan jag avslutar detta meningslösa inlägg så kan jag berätta att jag dansade för första gången på säkert 10 år och det var så roligt! Jag skäms att stå så där i ring och dansa men vid närmre eftertanke så dansar jag ju afrodans en gång i veckan och det är ju INTE bättre eller snyggare! Jag har underbara kollegor som bidrog till en fantastisk kväll och de kommer att väga tungt när det börjar bli dags att göra sitt val inför framtiden. Nu ska jag göra det jag är bäst på; lägga mig på soffan och agera fjärde jurymedlem i Idol. Sen ska jag sova i min egen säng och jag ska ligga på längden, bredden och tvären!


Kommentarer
Postat av: Carolin

Åh va d lät bra på vildmarkshotellet! Har i några år funderat på att testa det men ej kommit till skott. Eller jo har försökt att boka 2 ggr men då mitt i industrisemestern då det varit smockfullt såklart. Ska fundera skarpt på att boka in en natt nu i höst istället, dock me bredare säng:)

2011-10-28 @ 21:44:14
Postat av: Mona

Vad är det för val du ska göra? Själv har jag valt att säga tack men nej tack till nuvarande AG och jobbar alltså bara där tre månader till på måndag. Nu blir det privat (...jag vet vad jag sagt men jag fick panik...), lite bättre lön, mindre ansvar och mycket färre persoanl... låter okej va? Kram!

2011-10-28 @ 21:46:59
Postat av: Draken

Grattis Mona! Du gör helt rätt och det kommer att bli så bra så! För min del är det egentligen inget svårt val men jag måste snart fatta ett beslut om jag ska säga upp mig eller ej =)



Åk dit Carolin! Just nu är ju risken att barnen blir besvikna om man tar med dem eftersom djurparken är stängd men kanske finns det någon utmattad sommarfluga att titta på..... annars tycker jag att du ska ta med sambon och åka på en lyxhelg, njuta i deras spa och dricka melondrink! Sen gör det inget att sängen är smal ;)

2011-10-28 @ 22:04:58
Postat av: Minna

Du rockar fett ;)

2011-10-29 @ 09:47:27
URL: http://tjejmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0