Meteoritregn blev fågelskitregn

Var det någon som var ute och såg meteoritregnet igår? Jag gjorde ett försök men det var bara att ge upp eftersom jag bor i Al-Kajas högkvarter! Stod här ute på gården och stirrade upp mot den stjärnklara himlen när Al Kaja plötsligt kom hem från sin soptunnefest ute på torget. Jävla fåglar vad äckliga de är och jävla fåglar som förstörde min chans att betrakta ett rymdäventyr i värsta Star Warsanda. De gör inget annat än skriker och skiter! Det har gjorts massor av försök att utrota dessa monster men inget biter på dem för de är hur kreativa och smarta som helst så de överlever allt och sedan sitter de här på hustaken och garvar näbbarna av sig åt oss människor. Det finns de som tycker att kajor är spännande och ni som tycker det är välkomna att sitta en stund på min gård och titta på stjärnorna så ska vi se vad ni tycker efteråt när ni måste sanera er från all skit dessa små kroppar klämmer ur sig!

Idag ska jag börja motionera igen. Det var ett tag sedan eftersom det har funnits så fantastiskt mycket att skylla på hela sommaren men ursäkerna är över och nu är det dags för nya tag. Jag kommer att börja lite light så jag inte sliter ut mina stackars ledband som vid det här laget glömt bort att de är elastiska. Jag tänker alltså börja lite försiktigt med att gå några varv mellan kök/hall och vardagsrum för att sedan öka på träningen så att jag framåt januari är redo igen att börja med ett baspass på Friskis. Det är min plan och när jag försökte lansera den till sonen så tittade han på mig som om mitt ena öga hade trillat ut eller så. Han skakade sedan på huvudet och sa något om att det ska bli skönt att kunna flytta hemifrån och själv kunna välja när han vill träffa mig. Jag fattar ingenting! Han måste ha haft en dålig dag som inte kan se det kloka i mitt träningsupplägg.

Jaha, då var bloggen igång igen och jag kan lova att jag har samlat på mig en del under det långa uppehållet så nu är det bara att köra på!


Kommentarer
Postat av: Anonym

You go girl!

2011-10-09 @ 19:23:06
Postat av: Mona

You go girl och kramar också förståss!

2011-10-09 @ 19:23:47
Postat av: Minna

I hate birds. Vi brukar få ett härligt fågelbo i stuprännan preciiiis övanför entren. Skitmysigt med allt fågelbajs på plattorna utanför dörren, på vår brevlåda och för inte tala om bilen som fräts sönder. Näe dags att förklara krig mot dessa otäcka saker som borde hållas i skogen ;)

2011-10-09 @ 19:30:24
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Draken

Någon dag ska jag skriva om måsarna som förgyllt vår tillvaro hela sommaren..... =)

2011-10-09 @ 20:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0