deklarationschock

För en tid sedan deklarerade jag elektroniskt och det såg ut att gå ihop sig även i år. I fredags fick jag pappersdeklarationen men jag hann inte öppna den och tänkte inte att det var så viktigt eftersom jag redan deklarerat. Öppnade den idag och höll då på att kvävas av frukostägget. Du ska betala 68 900 kr stod det med feta svarta bokstäver och det stod kvar även fast jag gnuggade mig i ögonen och läste en gång till. 68 900 kr är ingen liten summa att åka på i restskatt och jag kan lova er att det går med blixtens hastighet att få igång fantasin om vad som händer med skattebrottslingar etc. Upptäckte strax därpå att det även stod att min årsinkomst 2011 uppgått till ca 700 000 kr. Säkert! Jag är inte låginkomsttagare men så mycket har jag INTE tjänat. Sabla tryntroll som inte kan hålla ordning på siffrorna. Maken tog över medan jag i panik letade efter alla spragrisar för att se om det möjligen går att samla ihop 68 900 kr i småpengar. Fick inte ens ihop 68 kr!

Loggade in på mitt skattekonto där det första jag ser är: uppgifterna har förändrats. Nähä, säger ni det?! Med makens klokhet och lugn kom vi snabbt fram till att Skatteverket gjort fel och dubbbelregistrerat en av mina inkomster två gånger. De hade rättat till det hela och därmed var vi tillbaka där allt började. Jag får tillbaka på skatten och kan istället köpa mig något fint för de 68 kronorna jag samlade ihop ut burkar och grisar.

Igår åkte vi mc och det var premiär för min del. Vi har en "ny" mc men jag tycker inte om den! Jag vet att vi måste arbeta på vår relation, mc'n och jag, men det kommer att ta tid och jag kände spontant igår att vi inte kommer att lyckas. Jag är oerhört estetisk i mitt tänk och för mig går utseende före funktion (kommer jag få skit för denna bekännelse tro?) Ja, så är det i alla fall och jag tycker att den förra var snyggare. Dessutom fick jag så ont i baken efter bara 5 mil att jag ärligt talat tänkte hoppa av och åka länsbuss hem. Hade jag tyckt att mc'n var 100 % snygg så hade jag inte ens tänkt på bakdelen. Jag kanske måste ge det hela en ny chans men det känns som om jag inte kommer att vilja åka lika mycket i år som under förra året. Kanske är det så att jag helt enkelt måste skaffa eget kort och mc.

Idag ska vi gå en långpromenad och det kanske jag behöver. Rensa ur skallen och samtidigt bli trött fysiskt. Jag är inte helt stabil i mitt humör för tillfället som ni läsare säkert konstaterat. Ena sekunden är jag superglad för att i nästa sekund tända på alla cylindrar och det går så fort att jag inte själv hinner med. Det är lite jobbigt att själv tro att allt är bra för att i nästa sekund vilja klappa till någon på käften. Schizofrent!

Nu ska jag i alla fall häva i min en liter citronvatten för idag är det dags igen för nya tag med GI. Jag måste hitta ett mantra som jag kan rabbla tyst för mig själv. Vad tror ni om; fett gott med GI, kolhydrater är för veklingar. Det är svårt att komma igång men efter några dagar så mår jag kanon och resultatet känns ganska fort. Kanske ska skaffa sig en morot. Kanske ska anmäla mig till Top Model Sverige säsong 2013?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0