Hemma igen

Är åter hemma i vårt underbara Sverige och som vanligt är jag euforisk över hur bra vi har det här. Vi har haft en superhärlig vecka i Egypten där jag hade kunnat bli kvar om maken fullföljt affären med ett handslag. I sista stund hejdade han sig men jag vet att två ferrari var lockande och jag själv höll ju på att spricka av stolthet att denna egyptier ville ha mig och var beredd att betala med två lyxbilar istället för med traditionella kameler! Nu är ni säkert flera som tänker att detta bara var ett skämt men NEJ! NI HAR FEL OCH JAG VILL INTE HÖRA NÅGOT ANNAT! Låt mig tro att han tyckte att jag var ättling till Kleopatra i rakt nedstigande led. Jag vill tro att han tyckte att jag hade blåare ögon är vattnet i lagunen och jag vill tro att jag sedan hade lyckats rymma hem till Sverige där jag skulle glida runt i en Ferrari efter att jag skickat maken i paket till Etiopien som straff för att han sålt mig.

På en vecka hinner man glömma att det inte är högsommar här hemma i Sverige så det var mindre behagligt att kliva ur planet halvnaken och möta 4 grader och blåst. Skjut mig vad kallt det var och inte blev det bättre av att den förbokade taxin inte stod vid flygplatsen. All irritation försvann när jag fick lägga mig i min egen säng och dessutom insåg att jag har ytterligare en veckas ledighet att se fram emot! Jag har lyckats bli lite brun och som en extra souvenir har jag åtta myggbett stora som golfbollar lite här och där över kroppen varav en placerats sig mitt i pannan. Hoppas den myggjäveln sög ihjäl sig. En kväll spelade vi biljard och hade trevligt tills vi hörde att de kom någon klampandes i träskor.... det var inte någon i träskor. Det var hövdingen bland världens alla skalbaggar! Han hade 30 cm mellan ögonen och var det största jag sett. Fy f-n vilken utomjording. Jag fick nästan panik men min vän V gick fram till jätten och sparkade till honom så han rullade in i Libyen. Hon är egentligen djurvän men här handlade det om att äta eller ätas så hon gjorde helt rätt och är min hjälte! Hur det gick i biljarden? Jag lyckade skjuta ner våra egna kulor (spelade par mot par) hela tiden så maken var inte helt nöjd med min insats. Tur att erbjudandet om Ferrari kom innan vi spelade biljard, annars hade nog handslaget suttit som en smäck i den orientaliska natten!


 Det är påsk och idag ska jag trimma kvasten inför nästa resa. GLAD PÅSK




Kommentarer
Postat av: Carolin

Lät som en underbar semester på alla sätt...tom de exotiska djurinslagen lät ju kul (så här när man läser men skulle själv blivit galen om ja mött en sån där trätoffelbagge). Jag tror absolut inte att det var ett skämt att han ville ge två ferrari för att få dig som fru, tror dig på fullaste allvar. Vem skulle inte det? Eller ja inte jag men om ja va man (kanske skulle få betala en Ferrari till för att få din mans kokkunskaper oxå förresten, alltid bra m god mat) ;)

Välkommen hem igen!

2012-04-11 @ 21:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0