Mitt spännande liv

Var ska jag börja berätta om denna händelserika dag? Oj, vilka fantastiska saker som hänt idag. Jag massproducerade beslut så till den milda grad att chefen gav mig en löneökning värdig ett geni. Jag fick ett hedersomnämnande där det står att jag kommer att utses till årets anställda. Ingen felrekrytering här alltså!

Jag har med ren tankekraft gått ner 10 kilo på en vecka och jag är snyggare än någonsin! Fick därför en gratis outfit i en boutiqe här i stan värd 2000 kr. Under resten av dagen avlöste miraklen varandra. Vi har anställt en butler som idag  har tvättat, lagat mat och städat samtidigt som han hann med att serva mig med fina paraplydrinkar. Ville jag så skakade han lite på sin fasta rumpa så att jag kunde njuta av utsikten..... maken är inte det minsta svartis och han unnar mig detta i denna perfekta tillvaro som vi lever i. Nu ska jag njuta av ett bad i vårt nyinstallerade bubbelbadkar och sedan ska jag krypa ner i min Hästensäng och gnägga mig till sömn.

Hur många gick på allt det där? Om sanningen ska fram så är allt ren och skär lögn! Idag har jag varit segstartad på jobbet och jag kände mig verkligen som en felrekrytering. Den enda trösten var att flera kände samma sak. Jag ljög även om denna magiska tankebantarkur och jag skulle lätt kunna få rollen som Barbamamma. Jag laddar för att ta tag i min träning men kan inte bestämma mig för vad det är jag vill göra. Här får man ingenting gratis så jag fick allt betala för tröjan jag köpte idag och det var inte ens i närheten av att vara en boutiqe, dock snygg.  Butlern är ingen annan än min make och han tycker inte att det är så roligt att slava i köket. Det som inte var lögn är att han har en fin och fast rumpa som jag oftast glömmer bort att titta på. 

I badrummet ståtar ett gammalt emaljskadat badkar där inte ens packningarna är nya. För att få spakänsla kan man ju alltid "koka vatten" som man lärde sig i simskolan medan jag vet några som har andra metoder för att få till bubblorna i badet. FY!!!

Jag har alltså inte haft en magisk måndag som ni förstår men i morgon är en annan dag och då kommer allt att bli annorlunda! Jag ska till Stockholm på sista delen av min utbildning och där ska jag njuta av trevliga kollegor, god mat och nyttig kunskap men först ska jag sova min skönhetssömn i min icke-hästensäng. Jag sover i en hederlig smidessäng och den är så skön så!

God natt kära läsare.  

Kommentarer
Postat av: Carolin

SKRATT ja mig höll du på att lura iaf! Mycket av det skulle kunna varit sant... Eller ja den där snabbdieten skulle ja känt till om den fanns såklart, jag är expert på alla sorters dieter när det gäller att berätta för andra om dem:) Själv klarar ja ej en enda:(

Idag frågade en kollega mig om ja slutat min senaste diet när jag åt en Japp på fikan. nej jag har bara paus just nu, sa jag, en jättelång paus känns det som att det kommer att bli. Men paus e ju alltid bättre än att ha gett upp å slutat:)

Så himla kul med massor av inlägg nu!

God natt på dig med!

2012-04-16 @ 23:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0