Påsk

Det är påsk. Jag har varit ute hela dagen utklädd till påskkärring men inte ett skit fick jag i korgen. Usel utdelning kan man säga. Kom på en sak som hände för många år sedan när min syster helt orädd rusade runt på en campingplats utklädd till påskkärring. Bra på att tigga var hon och dessutom var hon söt så alla ville ge henne godis och pengar. Alla utom ett par. Detta par bestod av två vuxna personer som gav min syster en minst sagt annorlunda påskpresent i korgen. De hade skrivit könsord på kokta ägg som de gav bort. K*k och f*tta stod det och det var ju lika moget som en knallgul finne!

Påsk är inte så viktigt nu när vi inte har några småbarn längre så vi gick på bio. Kollade på Kvarteret Skatan och den var faktiskt rolig. Jag inser dock att jag har lite annorlunda humor än de flesta andra; jag skrattar oftare och det är inte sällan jag skrattar helt ensam. Hur som helst så var den rolig och kan rekommenderas. Imorgon kommer hela tjocka släkten hit på påskmiddag och vi ska även fira barnbarnet som fyllt två år. Sen är det snart slut på två veckors semester och dags att återgå till arbetet. Kul ska det bli även om jag bara varit ledig i två veckor.

Jag har inte tid att skriva mer. Måste kolla på tv ett tag och drömma om att bli bortrövad av Jack Sparrow. Alltså lite deppdags kan man säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0