rapport från gårdagen

Jepp, då är det avgjort! Jag har haft mina glansdagar som partyprinsessa. Igår på väg hem från Ikea föreslår maken att vi ska supa oss fulla, bara han och jag. Moget? Saken är den att vi dricker alkohol max 5 gånger på ett år och aldrig så vi blir fulla av den enkla anledningen att vi helt enkelt inte får i oss mer än ett par öl eller cider. Men för drygt 20 år sedan skjutsade maken mina föräldrar och när han kom hem hade jag hunnit hinka i mig promillesaft så till den milda grad att jag var klapp kanon. Han hakade på och sedan hade vi fest, han och jag (vi var barnlediga bör väl tilläggas ifall barnombudsmannen är en av mina läsare). Vi "lånade" dotterna heliumballong och efter några djupa andetag var det dags att ringa land och rike runt. Låter patetiskt kan jag själv tycka så här lång tid efter men vi hade hysteriskt roligt och det var just det vi skulle försöka återuppleva igår kväll. Hur tror ni det blev?

Efter en cider började jag gäspa med 5 sekunders mellanrum och när man gäspar så ofta så blir man trött även av själva gäspandet. Jag försökte smita in och lägga mig för att sova men det kändes lite för tidigt eftersom klockan bara var åtta. Ni ska slippa alla detaljer men i fem minuter hade vi roligt och sedan halvsov vi båda i soffan med ostbågssmulor i hela ansiktet. Jag tror att orsaken till att det inte blev en brakfest helt enkelt var att vi inte har en heliumballong hemma. Kanske får en när jag fyller....

Jag vet att jag hade lovat att det här blogginlägget skulle handla om någon person men det får bli senare för nästa gång måste jag skriva och berätta om min mani på läsglasögon. Vilken cliffhanger, va?!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0