sockeröverdos

Här i huset överdoserar vi allt som innehåller socker. Köpte typ 2 kg godis i förrgår och snart är det slut men se då fyller vi på med nytt! Inte ska vi vara utan sötsaker här hemma inte. Det är en sabla förbannelse som vilar över mig. Ingen i min släkt är så torsk på godis som jag är! Jag är galen i choklad och medan de flesta drömmer om pengar och rikedom så drömmer jag om att vinna en årsförbrukning av choklad. Gott och livsnödvändigt. Appropå årsförbrukning så har jag en gammal vän som en gång i tiden vann en årsförbrukning av chips. Han var superlycklig och väntade otåligt på leverensen av alla chips som han dessutom hade förberett en stor plats för i sitt vardagsrum eftersom han var övertygad om att han skulle få med en sån där stapel i papper som påsarna står i ute i butikerna. Leverensen kom och gissa om han blev paff när OLW´s definition av årsförbrukning motsvarar åtta påsar chips. Hihihi, knaperi, knaperi knut, snabbt tog alla chipsen slut.

Jag har precis raderat ca 10 rader med text eftersom jag inte fick till slutet på att bra sätt. Det går bara inte att vara vitsig när sovklockan ringer så det ekar i öronen. Jag måste helt enkelt sova lite middag vilket är en vana jag lagt mig till med på semestern. Mina reskamrater förstod inte hur jag kunde sova så ofta när vi låg och solade men hallå! Hur roligt är det att ligga platt på rygg och svettas i solen? Då är det väl bättre att förena nytta med nöje och låta hjärnan vila ett tag medan solen gör sitt. Jag blir pigg och brun på samma gång vilket är effektivt. Så för att orka med att fira påsk ska jag nu ta och vila en stund. Vi sezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0