Gruvarbetarhelg väntar

I helgen väntar tungt arbete med fortsatt renovering och inredning. Det sista är min passion men jag är inte helt frisk så jag undrar hur det ska gå. Å andra sidan är jag född viking så det är väl bara att bita ihop och ta tag. Hur som helst så har jag en inre bild av hur fint det kommer att bli och det brukar stämma. Jag har ju inga foton i min blogg men jag ska lägga in en teckning av hur det ser ut före och efter.

Jag har sovit dåligt de senaste nätterna och en anledning är såklart att min lilla son ska flytta hemifrån. Ja, ja, jag vet att han inte är så liten men trots sina 1,87 cm och 19 år så är han min minsta och jag kommer verkligen att sakna honom! Jag är en riktig hönsmamma som oroar mig över det ena efter det andra och häromnatten vaknade jag med ett ryck och snöade helt in på att de inte har något NYCKELSKÅP! Hur är det möjligt att ett nyckelskåp kan förstöra min natt? Om jag hade oroat mig för att de ska börja odla cannabis eller öppna svartklubb hade ju varit mer begripligt men jag och min lilla klump till hjärna har verkligen problem med verkligheten och sakligheten nattetid.

Jag är i alla fall ledig imorgon och det ska bli skönt även om jag älskar mitt arbete. Jag har de bästa kollegor, utmanande arbetsuppgifter och en lön och förmåner som jag är tacksam över. Det tar aldrig emot att gå till jobbet och det är jag mycket glad för. Den känslan har jag haft förut i livet och den är inte angenäm, tro mig. Jag tänker ju skriva en bok och den kommer att handla om mitt liv och allt som hänt under mina år här på jorden varav en del kommer att handla om mina erfarenheter i yrkeslivet, både de onda och de goda. Klockan börjar bli mycket och det är sovdags här i draknästet. Jag återkommer en annan dag men troligen inte imorgon för då ska jag tillbringa dagen på en stege 3,60 cm upp i luften. Ser jag fram emot det tro? Näääää! Men fint kommer det att bli när det är inrett och klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0