Ny dag i stacken

Äventyret här hemma i stacken fortsätter för oss arbetsmyror. Eller rättare sagt för den ena av oss. Jag är nog mer drottning av stacken och unnar mig välbehövlig vila mellan ordergivningarna. Maken jobbar och fixar medan han får uppmuntrande ord från mig bortifrån soffan. En arbetsordning som passar mig bra.....

Som jag skrev igår så kommer ju tronarvingen att flytta och då måste vi ju ta tag i vårt hem och skapa något bra av tomrummet. Det kommer att bli kanon men vägen dit är låååång. Vi ska göra om ett rum till tv/mysrum och vardagsrummet kommer att bli mer matsal/salong (fint va!!!?) där vi kan sitta och mysa och äta. Jag ser framför mig jular ala Fanny & Alexander, dock utan inslag av tragedier och tjänstefolk. Hur som helst så är det ju min passion att få ägna mig åt heminredning och det är roligt även denna gång förutom den lilla detaljen att bära, snickra och tapetsera. Det suger FÅP! Jag hatar't och vill bara att det ska vara gjort!

I helgen är världensbästadotter hemma med de två små charmtrollen. Tänk att man kan älska sina barnbarn lika mycket som sina egna barn. Det är fantastiskt att det finns så mycket kärlek och att den räcker till så många! Vi ska träffas senare idag och det ser vi fram emot såklart. Som vanligt har det shoppats en del till de små. I sommar hoppas vi få låna I som då är drygt två år. Vi tänker oss en vecka men förståndet säger att det troligen räcker med ett par dagar med tanke på hans energi. Hur det än blir så ser vi fram emot sommaren och speciellt semestern som vi ska fylla med spännande innehåll.

Jag har inatt lyckats mixa mina drömmar till ett riktigt inferno. Hade någon vid det tillfället kunnat se in i mitt huvud så hade jag troligen blivit tvångsomhändertagen! Som vanligt, i mina drömmar, så växte det falukorvar på träden och solen hade ett grönaktigt sken. Maken försökte under flera timmar att starta en motorcykel vilket jag var arg över eftersom den inte var större än en ostbåge och alltså omöjlig att åka på. Men han var envis och till sist fick han igång den och åkte iväg utan mig. Den sabla apan! Jag stod ensam kvar och plockade mig en falukorv till lunch medan jag funderade över hur jag skulle ta mig hem. Då kom en kär kollega förbi och erbjöd mig skjuts på sin kontorsstol vilket jag tackade ja till. Vi hade lite problem med min balklänning som gärna trasslade in sig i stolshjulen men det ordnade han så fint genom att helt enkelt trycka på en knapp så förvandlades klänningen till en kort kjol. Plötsligt stod jag i mitt eget sovrum och svor över att soffan vi köpt inte var mörkbrun utan rostbrun vilket jag tycker är lika snyggt som en finne på näsan!

Vem fan har bestämt att man måste sova? Jag är ju mer trött efter än innan jag somnade. Nej, det här går inte..... dags att sätta på sig blåstället, lägga sig i soffan och ta kommandot över maken så han blir färdig någon gång med grovjobbet. Undrar vart han parkerat ostbågen?



Ha en bra dag alla kära läsare  //Draken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0