Tusen ursäkter och en blogg

Skulle kunna vara titeln på en schlagerlåt, eller hur? Jag har inte bloggat på så länge men det beror på att jag ömsat skinn. Jag har inte haft tid eftersom det är mycket att göra så här i god tid före sommaren. Jag försöker föryngra mig med en olja som sägs ska trolla bort ca 20 år och det vore ju fantastiskt om jag plötsligt ser ut som en fjortis igen!

Vår ljuvliga son levererade en verbal bomb här hemma för ett tag sedan. Han ska flytta hemifrån och det sa han liksom i förbifarten utan vidare tanke på att det skulle förorsaka en mindre hjärtinfarkt hos hans ömma moder. Jag har svårt att begripa att denna lilla blöjfjant plötsligt är stor nog att äga nyckel till egen bostad. Panik i huset!!! Make, kom nu! Vi måste skaffa en sladdis skrek jag och drog med mig gubben in i sovrummet! Näääää, jag skojar såklart. Jag orkar ju knappt göra frukost till mig själv så inte skulle jag orka vara småbarnsförälder igen. Jag har två underbara barnbarn som vi får njuta av istället och kanske kommer det fler så småningom. Men lite chockad är jag att det redan är dags för denna underbara varelse att flytta hemifrån. Jag kan ana hur tomt det kommer att bli här hemma och jag anar att jag kommer att sakna honom lika mycket som jag saknar hans syster även om det är länge sen hon flyttade. Det är helt enkelt synd om oss föräldrar som blir lämnade ensamma kvar bland minnen och dammtussar när flyttlasset gått. Sonen kommer inte att flytta så långt bort så det kan ju hända att mamma kommer på besök en liten stund varje dag i en sorts utslussningsfas. Det vet de inte än men så får det bli! Ni kanske undrar varför jag skriver om mig själv i tredje person? Kommer ni på ett bra svar så får ni gärna lämna en kommentar så även jag får veta vad det beror på!



Vi hörs! /Draken


Kommentarer
Postat av: Anonym

Att skriva eller tala om sig själv i tredjeperson är nog bara ett sätt för dig att hålla känslorna på distans. Kna det vara en förklaring

2012-02-10 @ 23:17:44
Postat av: Draken

Ja, det var ju en sorts analys. Tack för den! =)

2012-02-11 @ 09:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0