Planerar, förbereder och gråter lite ibland

Ja, så ser mina dagar ut just nu. Sonen ska ta studenten och det kräver en del planering eftersom jag vill bidra till att det blir en magisk dag för honom. Jag är oerhört stolt över att denna dag faktiskt kommer eftersom han varit skoltrött sedan första klass. Mina barn är det bästa som finns och de är på många sätt lika men när det gäller skolan så är de sååå olika. Dottern gillade skolan och tog sitt skolarbete på allvar så där minns jag inte att det var en massa tjat och problem men när det gäller sonen så har det varit precis tvärtom. Han har verkligen inte sett något bra med att vara tvingad att sitta i ett klassrum och så har det varit sedan första klass. Det de har gemensamt är att de har så lätt att lära och det har varit hans räddning. Han kommer att ta studenten med kanonbetyg. Jag har med åldern blivit en känslomänniska så bara av att tänka på den 8 juni och firandet så blir jag tårögd. Skitjobbigt att vara så känslig men snart är dagen här och sen kan jag torka tårarna och se fram emot nästa känsloresa. Återkommer med bloggandet när det lugnet lagt sig över mitt recidens men just nu är det fullt upp som sagt. //Draken

Kommentarer
Postat av: Carolin

Lycka till med allt planerande! Kommer att gå jättebra! Mina erfarenheter av ditt planerande å fixande av roliga saker (nollning, examen, plandgr i Vingåkar etc) har ju blivit hur bra som helst. Sonen kommer få en bra dag! Ser fram emot redovisning här sen:)

2012-06-05 @ 22:17:43
Postat av: Draken

Du är min bästa läsare i alla kategorier Carolin! Tack för dina snälla, fina och roliga kommentarer! Jag återkommer när tid finnes och då kan det bli ett långt inlägg. ;)

2012-06-06 @ 19:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0