Bildrör ur funktion

Jaha, då var det dags för hysteriska anfall i drakens näste. Varje år samma visa när kartongerna med julsaker ska ner från vinden. Gubben bär och svär och jag letar som en galning efter tomtar och änglar samtidigt som jag också svär som en demon när jag inte kan hitta det jag söker. Hur är det möjligt att saker i en kartong kan försvinna? Det är ju för sablar en begränsad yta men lik förbannat så har saker flyttat på sig och bytt kartong. Jag ska rigga en kamera på vinden för att se vad alla julsaker har för sig när vi andra firar påsk och midsommar. Med tanke på hur ruffsiga och tuffsiga tomtarna är framåt jul så misstänker jag det värsta... det sker snusk och förnedring på vinden sommartid! Det förklarar varför det bara blir fler och fler julsaker för varje år som går! Fy på er, fy!

Jag har i år bestämt mig för att ha rött i köket vilket jag inte haft på 10 år. Jag har en bild i huvudet av hur fint och mysigt det skulle bli och nu när jag är klar så kan jag konstatera att ett bildrör där uppe i skallen måste vara trasigt. Det ser ut som FAN och jag blir GALEN! Det lyser förvisso rött i köket men inte på ett juligt vis, snarare mer på ett bordelligt vis. Men å andra sidan så blir ju alla porrande tomtar nöjda och glada!

Det kommer med all sannolikhet att bli jul i vårt hus även i år och jag ser fram emot att njuta av lediga dagar, snöiga promenade, varm choklad och en och annan juckande tomte! Hohoho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0